خبرگزاری فرانسه:

ائتلاف سعودی حملات به الحدیده را متوقف کرد

کدخبر: ۲۵۰۶۷۹
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع میدانی در ائتلاف سعودی نوشت که این ائتلاف حملات خود به شهر الحدیده را متوقف کرده است.
ائتلاف سعودی حملات به الحدیده را متوقف کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ برخی منابع از توقف حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به شهر الحدیده واقع در غرب یمن خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه شامگاه چهارشنبه به نقل از فرماندهان میدانی در دولت مستعفی یمن که مورد حمایت ائتلاف سعودی و اماراتی است نوشت: «دستورهایی مبنی بر توقف حملات به الحدیده دریافت کردیم».

مقامی مسئول در دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت که حملات اخیر ائتلاف مذکور موقتا متوقف شده است.

این مقام اما مدعی شد که دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است.

این مقام مسئول اهالی شهر الحدیده را به حملات جدید تهدید کرد و گفت که حملات به این شهر تا اشغال کامل این شهر و ساحل خبری یمن ادامه خواهد داشت.

ائتلاف سعودی و اماراتی از ابتدای هفته گذشته حملات جدیدی علیه شهر الحدیده با هدف اشغال آن آغاز کرد.

در ابتدای این حملات، متجاوزان و نیروهای تحت امر این ائتلاف پیشروی‌هایی به دست آوردند ولی با پاتک‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این حملات شکست خورد و مناطق اشغال شده نیز پس گرفته شد.

دولت امارات که از شرکت‌کنندگان در ائتلاف عربی ضد یمن است، ساعتی پیش از زبان «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه مدعی شد این ائتلاف از گفت‌وگوهای یمنی در سوئد استقبال و حمایت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید