جشن مردم غزه از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۲۵۰۷۳۰
اقتصاد نیوز: هزاران فلسطینی با تجمع مقابل خانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در باریکه غزه، ضمن حمایت از نیروهای مقاومت، خوشحالی خود را از استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
جشن مردم غزه از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ شهروندان فلسطینی چهارشنبه شب از مناطق مختلف شهر غزه به سمت منزل هنیه در اردوگاه شاطئ واقع در غرب این شهر حرکت کردند تا ضمن اعلام حمایت از مقاومت، استعفای لیبرمن را نیز جشن بگیرند.

شهروندان فلسطینی با توزیع شیرینی به خاطر استعفای لیبرمن، شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و پیروزی آن در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه سر دادند.

در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه نیز، تعدادی از شهروندان فلسطینی اقدام به توزیع شیرینی در خیابان ها کردند و استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند و آن را 'پیروزی برای غزه' دانستند.

لیبرمن ظهر چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی، کناره گیری خود از سمت وزارت جنگ را اعلام و دلیل این تصمیم را تسلیم دولت بنیامین نتانیاهو برابر جنبش حماس و توافق با آن برای برقراری آتش بس و آرام سازی در غزه عنوان کرد.

جنبش حماس استعفای لیبرمن را یک پیروزی سیاسی برای غزه و شکستی برای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین دانست.

دور تازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند. 

در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد. 

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راکت به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند. 

یکی از ویژگی های تنش اخیر، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه بود که همین مساله توان بازدارندگی آن در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه را بالا برده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 460 فروند موشک از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: تاکنون 460 فروند موشک به مناطق اشغالی پرتاپ شده که 100 فروند موشک توسط سامانه ضد موشکی گنبد آهنین منهدم شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید