کره شمالی: ژاپن باید غرامت بدهد

کدخبر: ۲۵۰۸۹۹
اقتصادنیوز؛ نماینده ویژه رهبر کره شمالی در سفر به کره جنوبی خواستار پرداخت خسارت و غرامت از سوی ژاپن در جریان جنگ جهانی شد.
کره شمالی: ژاپن باید غرامت بدهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ «ری جونگ هوک» نماینده ویژه رهبر کره شمالی در اقدامی کم سابقه به کره جنوبی سفر و در آن‌جا با مقامات همسایه جنوبی دیدار کرد.

این مقام کره شمالی در سفر خود به پایتخت کره جنوبی، از ژاپن خواست تا بدلیل ربودن کارگران کره‌ای و اقدامات ضدحقوق بشری در جریان جنگ جهانی اول و دوم، به مانند آلمان غرامت پرداخت کند.

درخواست مقام رسمی کره شمالی از ژاپن برای پرداخت غرامت پس از آن اعلام شده که کره جنوبی ماه میلادی گذشته این درخواست را عنوان کرده بود و حال به نظر می‌رسد کره شمالی با تکرار این درخواست بدنبال حمایت از همسایه جنوبی خود است.

ژاپن از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ با اشغال شبه جزیره کره به استعمار این منطقه پرداخت.

ماه گذشته میلادی، دادگاه عالی خلق کره جنوبی یک شرکت فولاد سازی بزرگ ژاپنی را به دلیل جرایم دوران جنگ  محکوم به پرداخت غرامت کرد، هرچند ژاپن این اتهام را نپذیرفت و شینزو آبه، نخست وزیر این کشور حکم مذکور را غیر قانونی خواند.

کره جنوبی معتقد است که در دوران اشغال توسط ژاپن نزدیک به ۷۸۰ هزار کره ای از سوی ژاپنی‌ها به زور وارد اردوگاه های کار اجباری شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید