معرفی الگوهای ستاره های جهان فوتبال +عکس

کدخبر: ۲۵۱۱۷۴
​اقتصاد نیوز:بازیکنان بزرگ جهان فوتبال از کودکی الگوهایی داشتند که گاهی اوقات دوران درخشان‌تری از آن‌ها را به ثبت رساندند.
معرفی الگوهای ستاره های جهان فوتبال +عکس

به‌ گزارش اقتصاد نیوز ‌و ‌به نقل از آس، ستاره‌های بزرگ جهان فوتبال از کودکی اسطوره‌هایی داشتند که می‌خواستند همانند آن‌ها در این ورزش محبوب بدرخشند. برخی از آن‌ها فراتر از رویای‌شان ظاهر شدند و شهرت بیش‌تری نسبت به آن‌ها کسب کردند. در ادامه‌ به الگوی‌های بازیکنان بزرگ اشاره می‌شود.

لیونل مسی ــ پابلو آیمار

" تو الگوی من هستی و برای همیشه خواهی ماند". این اظهارات مهاجم آرژانتینی در سال ۲۰۰۴ بود که فرصت یافت برابر الگویش بازی کند. آیمار در آن زمان برای والنسیا بازی می‌کرد. او اکنون هدایت تیم زیر ۱۷ سال آرژانتین را بر عهده دارد و دستیار لیونل اسکالونی در تیم‌ ‌ملی بزرگسالان است.

 

تیری آنری ــ مارکو فان باستن

مهاجم فرانسوی در یک مصاحبه با BBC Sport گفت‌: از زمان حضورم در موناکو فان باستن همیشه الگوی من بود.

بازیکن هلندی برای آنری یک مهاجم کامل بود. رونالدو نازاریو، ژرژ وه‌آ و روماریو دیگر الگوهای مهاجم فرانسوی بودند.

 

رونالدینیو ــ دیگو آرماندو مارادونا

مهاجم برزیلی در صفحه شخصی‌اش عکسی از ستاره آرژانتینی منتشر کرد که او را در آغوش گرفته بود. او زیر این تصویر نوشت: در کنار یک ستاره هستم که بیش‌ترین احترام و تحسین را نسبت به او دارم. او الگوی من است. جملات تو (مارادونا) همیشه من را به وجد می‌آورد.

 

دنی آلوس ــ کافو

مدافع برزیلی در مصاحبه با نشریه اسپورت گفت‌: کافو الگوی من است.

بازیکن پیشین بارسلونا همیشه از کافو به عنوان الگویش یاد می‌کند.

 

رونالدو نازاریو ــ زیکو

مهاجم برزیلی درباره هموطنش گفت‌: زیکو نخستین الگوی من بود. او ستاره فلامینگو بود و برای تیم‌ ‌ملی برزیل بازی می‌کرد. از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. همیشه بازی‌هایش را تماشا می‌کردم و می‌گفتم می‌خواهم مانند او شوم.

 

پله ــ زیزینیو

پله هرگز پنهان نکرد که زیزینیو الگوی دوران کودکی‌اش است. او درباره هموطنش گفت‌: در دوران کودکی همیشه می‌خواستم از دو فوتبالیست تقلید کنم. یکی  پدرم  و دیگری زیزینیو بود. او بازیکن کاملی بود و با وجود این که در میانه میدان بازی می‌کرد، مانند یک مهاجم عمل می‌کرد و می‌دانست چگونه باید گلزنی کند. زیزینیو در ضربات سر فوق‌العاده‌ بود و می‌دانست چگونه به بهترین شکل ممکن حریفان را فریب دهد.

 

یوهان کرویف ــ آلفردو دی استفانو

بازیکن هلندی در یک مصاحبه رادیویی گفت‌: دی استفانو الگوی من بوده است. از تماشای بازی او لذت زیادی می‌بردم چون او فوتبال چشم نوازی را به نمایش می گذاشت.

 

مارادونا ــ ریکاردو بوچینی

خدای فوتبال در مورد بوچینی گفت‌: زمانی که  تمرینات او را تماشا می‌کردم، احساس می‌کردم می‌توانم آسمان را لمس کنم. 

 

نیمار ــ روبینیو

مهاجم پاری ‌سن‌ ژرمن با منتشر کردن عکسی از روبینیو نوشت:  الگوی من و کسی که باعث شد من به فوتبال بپردازم.

 

زلاتان ایبراهیموویچ ــ رونالدو نازاریو

مهاجم سوئدی زمانی که  در منچستریونایتد حضور داشت، در یک مصاحبه به مهاجم برزیلی اشاره کرد و گفت‌: او فوق‌العاده‌ بود. دوست داشتم مانند او شوم.

 

کریستیانو رونالدو ــ اوزه‌بیو

ستاره پرتغالی از کودکی الگوی مهاجم کنونی یوونتوس بود. زمانی که اوزه بیو درگذشت رونالدو در صفحه شخصی اش نوشت: اوزه بیو همیشه جاویدان خواهد ماند.

 

لوییس سوارس ــ گابریل باتیستوتا

مهاجم اروگوئه‌ای از باتیستوتا و فرانچسکولی به عنوان الگوهای کودکی‌اش یاد کرد. بازیکن بارسلونا درباره آن‌ها گفت‌: همیشه آن‌ها را تحسین کرده‌ام. انتخاب از میان‌شان سخت است ولی باتیستوتا را به عنوان شماره "۹" انتخاب می‌کنم. همیشه از او چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام.

 

زین الدین زیدان ــ فرانچسکولی

بازیکن اروگوئه‌ای در یک مصاحبه گفت‌: زمانی که در ریور پلاته حضور داشتم و به همراه این تیم در فینال جام بین قاره‌ای سال ۱۹۹۶ برابر یوونتوس قرار گرفتم با تحسین زیدان روبه‌رو شدم. زمانی که همدیگر را شناختیم پیراهن‌های‌مان را با هم عوض کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید