فیس‌بوک بیش از 1.5 میلیارد حساب جعلی را حذف کرد

کدخبر: ۲۵۱۱۷۸
اقتصاد نیوز:فیس‌بوک در راستای تأمین امنیتش، امسال بیش از 1.5 میلیارد حساب جعلی را حذف کرده است.
فیس‌بوک  بیش از 1.5 میلیارد حساب جعلی را حذف کرد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،این روزها به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی  به تمیز کردن خود از حساب‌های جعلی مشغول هستند. توئیتر اکانت‌های جعلی زیادی را از بستر این شبکه اجتماعی حذف کرده است؛ در نتیجه بسیاری از افراد مشهور و معمولی فالوئرهای خود را از دست داده‌اند. در همین راستا و برای تأمین امنیت بیشتر در فضای مجازی خبر می‌رسد فیس‌بوک هم امسال بیش از 1.5 میلیارد اکانت را حذف کرده است.

خبرهای جدید از این کمپانی بدنام مبنی بر این است که فیس‌بوک در دوره زمانی بین آوریل تا سپتامبر امسال چیزی حدود 1.5 میلیارد اکانت جعلی را از شبکه خود حذف و نزدیک به 2.1 میلیارد اسپم را از این شبکه اجتماعی پاک کرده است.

فیس‌بوک این آمار و ارقام را در گزارش استاندارد اجتماع خود به اشتراک گذاشت. این گزارش نشان می‌دهد که فیس‌بوک در این دوره زمانی با مواردی از جمله سوء استفاده، توطئه‌های تروریستی، خشونت ، محتوای گرافیکی و حساب کاربری‌های جعلی سر و کار داشته است.

بر اساس ادعای فیس‌بوک، بسیاری از حساب‌های جعلی نتیجه مستقیم حمله‌های سایبری هستند. این شبکه اجتماعی در تشخیص و جلوگیری به اشتراک گذاشته شدن محتوای خشن حتب قبل از این که افراد دیگر آن‌ها ببینند و گزارش کنند، بهتر شده است. بر اساس گزارش فیس‌بوک حدود 95.5 درصد محتوای خشن به اشتراک گذاشته شده در این شبکه قبل از ریپورت شدن توسط دیگر کاربران حذف شده‌اند.

فیس‌بوک در حال حاضر تحت نظارت مستمر در ارتباط با به اصطلاح، تبلیغات اخبار جعلی است. این شبکه اجتماعی به دلیل مشکل امنیتی هم تحت فشار شدید  است که پیش از این اتفاق افتاده و اکانت 50 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید