تقویت مو و دندان با پوست تخم مرغ

کدخبر: ۲۵۱۲۲۸
اقتصادنیوز: به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می ریزیم غافل از اینکه این پوست های به نظر بی مصرف می توانند جایگزین گروهی از گرانقیمت ترین داروها باشند. با پوست تخم مرغ دندان و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز: پوست تخم مرغ جادوی تقویت استخوان و دندان ها

پوست تخم مرغ ان قدرها هم که به نظر می رسد بی فایده نیست بلکه کاملا برعکس سرشار از ماده ای است که متاسفانه امروزه افراد در تمامی سنین از کمبود ان به نوعی رنج می برند، کلسیم را می گویم ماده ای که کمبودش در بدن باعث خرابی دندان ها ، ضعف و دردهای استخوانی ، ریزش مو و… می شود.

روش تقویت استخوان و تامیل کلسیم با پوست تخم مرغ

بیشتر افراد به محض استفاده از محتوای تخم مرغ، پوست های آن را دور می اندازند در حالی که با این کار خود را از خواص آن ماده محروم می کنند. در واقع، پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. جذب و هضم این منبع کلسیم برای بدن بسیار آسان تر از منابع دیگر است.

تحقیقات نشان داده کلسیم موجود در پوست تخم مرغ شبیه به کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها است. این نوع کلسیم علاوه بر استحکام دندان و استخوان، کلسیم مورد نیاز بافت ها و عصب ها را تامین می کند. از طرف دیگر، پودر پوست تخم مرغ سبب کاهش فشار خون و کلسترول می شود.

نصف قاشق پودر پوست تخم مرغ حاوی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم است. برای بهره مند شدن از خواص پوست تخم مرغ ابتدا چند تخم مرغ را به مدت ۱۰۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری ها و میکروب های آن زدوده شود. بگذارید سرد شوند سپس آن ها را خرد کرده تا به پودر تبدیل شوند و آن پودر را در شیشه ای تمیز نگه دارید. می توانید از آن در غذاها، نوشیدنی ها و اسموتی ها استفاده کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید