راهکار ترامپ برای جلوگیری از آتش‌سوزی: کف جنگل‌ها را با چنگک جارو کنید!

کدخبر: ۲۵۱۵۱۱
اقتصادنیوز: نقل قول نادرست دونالد ترامپ از رئیس جمهوری فنلاند و توصیه به مردم کالیفرنیا برای جارو کردن جنگلها با چنگک برای جلوگیری از تکرار آتش سوزی، موجی از خشم و استهزاء را در پی داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناف پولیتیکو نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان بازدید اوایل این هفته از ایالت آتش گرفته کالیفرنیا گفت که این ایالت باید همانند فنلاند برای جلوگیری از آتش سوزی که دستکم 76 کشته بر جا گذاشته، سطح جنگلها را با چنگک جارو کند. ترامپ مدعی شد که این نصیحت را از رئیس جمهور فنلاند دریافت کرده است اما رئیس جمهوری فنلاند در واکنش گفت که اصلا ارائه چنین توصیه ای را به یاد نمی آورد. 

ترامپ در جریان بازدید از کالیفرنیا، در کنار 'جری براون' فرماندار و 'گاوین نیوسام' فرماندار منتخب جدید کالیفرنیا در یکی از مناطق سوخته از آتش در کالیفرنیا گفت: به کشورهای دیگر نگاه کنید که داستان به کلی متفاوت است. 

وی افزود: باید مواظب سطح جنگلها باشید؛ می دانید که کف جنگلها بسیار مهم است. من با رئیس جمهور فنلاند بودم و او گفت که فنلاند یک کشور جنگلی است و آنها زمان زیادی را صرف جارو کردن با چنگک و پاکسازی می کنند و مشکلی ندارند و این شیوه بخوبی جواب می دهد. 

اما 'سولی نینستو' (Sauli Niinistö ) رئیس جمهور فنلاند در گفتگو با روزنامه 'ایلتا سانومات' گفت در جریان دیدار کوتاه هفته گذشته در پاریس هرگز درباره جارو کردن سطح جنگلها بحثی نکرده است. وی خاطرنشان کرد که به همتای آمریکایی گفته که راز این موضوع در سیستم نظارتی و مراقبتی نهفته است. به نوشته این روزنامه، رئیس جمهور فنلاند به ترامپ گفته است: فنلاند یک کشور پوشیده از جنگل است و شبکه و سیستم نظارتی خوبی دارد. 

آتش سوزی 'کمپ فایر' در شمال کالیفرنیا که مرگبارترین و مخرب ترین آتش سوزی در تاریخ این ایالت بوده، تا کنون دستکم 76 کشته و 1300 مفقود بر جا گذاشته است. این آتش سوزی که 55 درصد آن مهار شده، تقریبا 10هزار خانه را ویران کرده و 233 مایل مربع را دچار حریق کرده است. 

ترامپ در سفر به کالیفرنیا در اینکه تاثیرات افزایش دمای جهانی را مسبب و علت یک رشته آتش سوزی های مخرب بداند تردید داشت. وی در پاسخ به خبرنگاران که آیا بازدید از مناطق سوخته، دیدگاه او درباره تغییرات آب و هوایی را عوض کرده است؟ گفت: نه، نه. من دیدگاهی راسخ دارم؛ من آب و هوای عالی می خواهم و این را خواهیم داشت و جنگلهای بسیار امنی خواهیم داشت. ترامپ فجایع طبیعی را ناشی از سوء مدیریت جنگلها توسط رهبران ایالت کالیفرنیا می داند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید