العربیه: ابوبکر البغدادی در هجین سوریه مخفی شده است

کدخبر: ۲۵۱۵۱۵
اقتصادنیوز: شبکه العربیه از احتمال پنهان شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر هجین سوریه خبر داد و نوشت مقامات کُرد از انتشار اخبار درباره سرنوشت او خودداری می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری العربیه گزارش داد، همانطور که مسئولان کرد و همپیمانانشان در سوریه از انتشار اطلاعات درباره گروهک «بیتلز» که به ذبح گروگان‌های خارجی معروف هستند و با وجود اینکه نیرو‌های دموکراتیک سوریه دو نفر از عناصر این گروه را از ابتدای سال میلادی جاری زندانی کرده اند، جلوگیری می‌کنند، از افشای اطلاعات درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی، خلیفه خود خوانده گروه تروریستی داعش نیز خودداری می‌کنند.

العربیه در تلاش برای دستیابی به اطلاعاتی درباره اخبار منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی مبنی بر اطلاع نیرو‌های دموکراتیک سوریه از مکان حضور ابوبکر البغدادی، با یکی از مسئولان کرد تماس گرفت، اما این مسئول خبر‌های منتشر شده را تایید یا تکذیب نکرده و گفت: «آنچه منتشر شده و یکی از روزنامه‌نگاران به شما انتقال داده، اطلاعات به شمار نمی‌رود.»

کینو کبرائیل، سخنگوی رسمی نیرو‌های دموکراتیک سوریه از تایید اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها خودداری کرد، در حالی که منابع نظامی دیگری می‌گویند که به احتمال زیاد البغدادی در شهرک هجین سوریه در نزدیکی شهر دیرالزور و در محدوده مرزی با عراق است.

لیلوی العبدالله، سخنگوی رسمی شورای نظامی دیرالزور به العربیه گفت: اکثر عناصر داعش که در هجین و اطراف آن مستقر هستند تابعیت‌های خارجی دارند و اغلب از مهمترین سرکرده‌های این گروه از زمان تاسیس آن به شمار می‌روند.

وی افزود: احتمال دارد که البغدادی یا نزدیکان وی در این منطقه باشند و تاکید کرد: نیرو‌های دموکراتیک سوریه، تحرکات اکثر عناصر داعش محاصره شده در هجین را تحت نظر دارند و آن‌ها به راحتی نمی‌توانند فرار کنند.

العبدالله گفت: ما اکنون در تلاشیم تا داعش را به طور کامل در سوریه نابود کنیم و به مرز‌های عراق که آخرین پناهگاه آن‌ها است، برسیم. حملات علیه این گروه تروریستی پس توقف آن به علت حملات ترکیه به مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از زمان از سرگیری این حملات، نیرو‌های ما عملیات‌های گسترده‌ای علیه داعش انجام داده‌اند به گونه‌ای که توانسته اند یک مقر فرماندهی آن‌ها را منهدم و ده‌ها عنصر تروریستی را به هلاکت برسانند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه که ائتلاف گروه‌های کردی-عربی با حمایت واشنگتن هستند، تاکنون صد‌ها عنصر تروریستی داعش از جمله دو عنصر گروهک بیتلز را در زندان‌های خود بازداشت و شماری از همسران و فرزندان این تروریست‌ها را دستگیر کرده اند.

چندی پیش نیز عبدالکریم عمر، رئیس اداره هیئت روابط خارجی منطقه کردستان سوریه در تماس تلفنی با العربیه گفته بود: این بازداشت شدگان بار اضافه‌ای بر دوش ما هستند و خطرات امنیتی برای منطقه به همراه دارند. وی از جامعه جهانی خواست تدابیر لازم برای رسیدن به راه حلی در این باره اتخاذ کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید