رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

دولت پرچمدار مبارزه با فساد است

کدخبر: ۲۵۱۶۱۴
اقتصادنیوز؛ عیسی کلانتری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت تدبیر و امید در عملکرد خود شفاف بوده و پرچمدار مبارزه با فساد است.
دولت پرچمدار مبارزه با فساد است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  عیسی کلانتری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری میاندوآب افزود: دولت تدبیر و امید در عملکرد خود شفاف بوده و پرچمدار مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه مردم دولت غیر پاسخگو را نمی پدیرند، گفت: دولت تمامی واقعیت ها را با مردم در میان می گذارد زیرا خود را در برابر مردم پاسخگو می داند.

کلانتری با اشاره به اینکه دولت دکتر روحانی از پشتیبانی مردمی برخوردار است، بیان کرد: مردم دولت را از خود دانسته و از برنامه های آن حمایت می کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص فشارهای آمریکا بر ایران نیز گفت: آمریکایی ها هر آنچه در توان داشتند علیه نظام ما به کار گرفتند ولی کاری از پیش نبردند و اکنون نیز وضعیت رو بهبودی است.

وی در مورد مشکلات زیست محیطی کشور بویژه مصرف آب نیز گفت: برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی در کشور سبب شده تا روزانه 6 دهم میلی متر از سطح زمین در مناطقی نشست داشته باشد.

کلانتری متوسط مصرف آب در کشور را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این امر محیط زیست را با خطر جدی مواجه کرده و می طلبد که همه نسبت به آن حساس بوده و جدیت بیشتری به خرج دهیم.

وی با بیان اینکه با فرونشست زمین، تاسیسات و منابع زیربنایی کشور مورد تهدید جدی قرار می گیرد، ‌ادامه داد: برداشت بی رویه از سفره ها، تداوم حفر چاه ها، افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی، خشکسالی و حتی افزایش جمعیت را می توان از جمله علل افت سطح آب های زیرزمینی و فرونشست زمین عنوان کرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در کشور چاه ها در حال خشک شدن هستند، اظهار کرد: متوسط بارندگی از ٢٥٠ میلیمتر به ٢٠٥ میلیمتر کاهش یافته و این در حالی است که به دلیل گرم شدن زمین بیش از 2 هزار و ٥٠٠ میلیمتر آب در کشور نیز تبخیر می شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی در سفری یک روزه به عنوان نماینده دولت در میاندوآب حضور پیدا کرده است.

میاندوآب با 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید