با یک میلیون و پانصد هزار تومان چه گوشی می‌شود خرید؟

کدخبر: ۲۵۱۶۵۵
​اقتصاد نیوز:این روزها دیگر خریدن گوشی موبایل کار آسانی نیست. با افزایش نرخ ارز موبایلی که پارسال با یک میلیون تومان می‌توانستید بخرید را حداقل باید با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنید. با این وضعیت برای عده‌ای این سوال پیش آمده که پس چگونه می‌توانیم یک گوشی هوشمند ارزان بخریم که حداقل نیازهایمان را رفع کند؟ در گزارش زیر جوابی به این سوال می‌دهیم.
با یک میلیون و پانصد هزار تومان چه گوشی می‌شود خرید؟

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی از راه‌های مقابل شما این است که گوشی موبایل دست‌دومی از سایت دیوار بخرید. برای مثال اگر همین الان برای خرید موبایل سامسونگ j7  به بازار بروید باید حداقل در کارتتان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول داشته باشید اما همین گوشی را می‌توانید با یک تا دو میلیون تومان ارزان‌تر در دیوار پیدا کنید. وقتی تصمیم به خرید گوشی دست‌دوم می‌گیرید باید حساسیت بیشتری داشته باشید و مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای مثال با بودجه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چند گزینه مختلف مقابل رویتان است: j3 ، نوت ۴، A7، j5، نوت ۳ بیشترین گوشی‌های آگهی شده با این قیمت هستند. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای برای بهترین انتخاب را مشاهده کنید.

تعداد سیم‌کارت

در سال‌های گذشته یکی از افتخارات سامسونگ دو سیم‌کارته بودن گوشی‌ها بوده است. این ویژگی در مدل‌های ‌نوت ۴ و ۳ و‌A7  وجود ندارد اما سری جی با همین طراحی به بازار آمده‌.

ابعاد

اگر برای شما کوچک بودن گوشی اهمیت دارد می‌توانید به j5  و j3  نگاه کنید. ابعاد این دو از بقیه کوچک‌تر هستند اما اگر می‌خواهید گوشی چیزی بین تبلت و موبایل باشد گلکسی A7  اندازه بهتری دارد. نوت ۴ هم با ابعاد مشابهی به A7 ،  وزن سنگین‌تری در مقایسه با بقیه دارد.

صفحه نمایش

توضیحات سامسونگ برای همه این گوشی‌ها شامل یک صفحه نمایش لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ است. این نمایشگری است که در آخرین گوشی سامسونگ، یعنی نوت۹ هم به کار رفته. در بین سری جی، گوشی ‌j7  صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد (۵.۵ اینچ) ولی هر سه مدل نوت۳، ۴ و A7  به صفحه نمایش ‌۵.۷ اینچی مجهز شده‌اند.

حافظه

 هنگام خرید موبایل سامسونگ سری جی خیلی نباید نگران حافظه داخلی آن بود چراکه این سری می‌تواند مجهز به کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بشود. حافظه داخلی j7  ۱۶، و دو مدل دیگر ۸ گیگابایت است. هر سه مدل نیز رم ۱.۵ گیگابایتی دارند.

از نظر حافظه نوت ۴، ۳ وA7  وضعیت بهتری دارند. حافظه داخلی نوت ۴، ۳۲ گیگابایت و نوت ۳ سه مدل ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی دارد. نوت ۴ یک کارت جانبی ۱۲۸ گیگابایتی می‌تواند دریافت کند اما نوت ۳ را فقط می‌شود به کارت ۶۴ گیگابایتی مجهز کرد. حافظه داخلی A7  هم ۳۲ گیگ و تا ۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقا است.

دوربین

خب دیگر وقت بررسی یکی از مهم‌ترین اجزا گوشی رسیده‌است؛ نوت ۴ و A7 دوربین ۱۶ پیکسلی دارند اما دوربین نوت ۳، ۱۳ پیکسلی است. A7  به‌خاطر دوربین دوم ۱۶ پیکسلی‌اش عکس‌های سلفی بهتری می‌دهد اما دوربین جلو در نوت ۴، ۳.۷ پیکسل و در نوت ۳ دو پیکسلی است. دوربین j5  و j7  هر دو عکس‌های مشابهی می‌گیرند چراکه دوربین پشت و جلو آنها به ترتیب ۱۳ و ۵ پیکسلی است. البته دوربین سلفی j7 نکته جالبی در دوربین سلفی‌اش دارد؛ یک فلش در کنار این دوربین تعبیه شده تا تجربه منحصر به فردی در تصاویر خود به ما بدهد؛ اما در جی ‌۳ ما شاهد یک دوربین قدیمی ۸ پیکسلی در پشت موبایل هستیم. چیزی که احتمالا شما را از تصویربرداری ناامید می‌کند.

دیگر امکانات

با خرید موبایل سامسونگ نوت ۴ گوشی به شما داده می‌شود که علاوه بر انواع حسگرها قدرت شمردن ضربات قلب را هم دارد. j3  از بین این گوشی‌ها تنها مدلی است که حسگر ندارد. از بین این گوشی‌های کوچک‌تر که برشمردیم j7  فقط خاصیت ضد آب دارد. در این سه مدل گوشی که سال ۲۰۱۷ معرفی شدند فقط j7  است که تصویری فول اچ‌دی به کاربر می‌دهد.

با این نتیجه‌گیری می‌توانیم بگوییم که ‌‌j3  از کیفیت کمتری در نسبت به دیگران برخوردار است اما مدل‌های دیگر هر کدام ویژگی متمایزی نسبت به بقیه دارند که با توجه به نیاز عمده شما از موبایل می‌توان یکی از آنها را خرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید