پاکستان یک میلیارد دلار از عربستان دریافت کرد

کدخبر: ۲۵۱۶۶۵
اقتصادنیوز :بانک مرکزی پاکستان (SBP) اعلام کرد که دولت اسلام آباد روز دوشنبه بخش نخست کمک مالی عربستان سعودی را به مبلغ یک میلیارد دلار دریافت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،«اسد عمر» وزیر دارایی پاکستان نیز به رسانه های این کشور گفته بود که این مبلغ روز دوشنبه پرداخت شده و براساس توافق، بخش دوم و سوم این مبالغ نیز طی چند ماه آینده به دولت اسلام آباد پرداخت می شود.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی پاکستان، ذخایر ارزی این کشور طی ماه های گذشته کاهش شدید یافته بود و تا نهم نوامبر 2018 به پایین ترین رقم چهار سال و نیم گذشته یعنی 7.48 میلیارد دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که در سفر اخیر «عمران خان» به عربستان سعودی، توافق شد که ریاض مبلغ 3 میلیارد دلار به عنوان کمک مالی به اسلام آباد پرداخت کند.

دولت عمران خان امیدوار است که با دریافت این حمایت مالی، نه تنها ذخایر ارزی خارجی کشورش را افزایش دهد، بلکه وابستگی کشور به دریافت وام از صندوق بین المللی پول نیز کاهش یابد.

دولت پاکستان اعلام کرده است درقبال کمک های مالی عربستان سعودی، اسلام آباد هیچ وعده ای به ریاض برای همکاری های فرامرزی با عربستان نداده است.

وزیر امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری در مجلس نمایندگان این کشور گفت: 'ما درقبال کمک های دریافتی از عربستان هیچ قولی نداده ایم و چیزی برای پنهان کردن نداریم. این کمک ها بدون هیچ پیش شرطی اعطا شده اند.

به گزارش خبرگزاری ها ، هدف از این سفر یک روزه جلب توجه مقامات عربستان برای دریافت کمک های مالی بود. دولت پاکستان در سال مالی جاری با کمبود 12 میلیارد دلاری مالی روبروست که باید به نحوی آن را جبران کند از جمله درخواست های دولت پاکستان به عربستان سعودی خرید نفت خام با پرداخت طولانی مدت به این کشور بود که به گفته منابع موثق دولتی عربستان برای آن شرایطی را تعیین کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید