ظریف: روسیه ما را می‌فهمد چون خودش تحریم است/ روسیه شریک تجاری و سیاسی فوق‌العاده‌ای است

کدخبر: ۲۵۱۷۳۳
اقتصادنیوز: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای، همکاری با دولت روسیه را ارزشمند دانست و از روسیه به عنوان یک شریک تجاری و سیاسی فوق‌العاده و عالی نام برد.
ظریف: روسیه ما را می‌فهمد چون خودش تحریم است/ روسیه شریک تجاری و سیاسی فوق‌العاده‌ای است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، اسپوتنیک نوشت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در بخشی از مصاحبه‌ خود با روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» گفت که روسیه ایران را می‌فهمد چرا که خود نیز تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است.

ظریف با اشاره به اینکه روسیه شریک تجاری و سیاسی  ماست، گفت: «روسیه ما را درک می کند، زیرا خود نیز قربانی تحریم‌ها شده است.»

وی اظهار داشت: «ایالات متحده در تلاش است تا کشورهای همسایه ایران، را تحریم کنند ولی این تلاش‌ها نتیجه بخش نخواهد بود.»

ظریف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سوریه گفت که همکاری بین ایران، روسیه و ترکیه به منظور بالابردن  وحدت سوریه و از بین بردن تروریست‌ها است و این همکاری همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعاهایی که ایران را به تلاش برای حل و فصل اختلافات سوریه با استفاده از ابزار نظامی متهم می‌کنند، گفت: ما خواهان شرایط سیاسی جدید از طریق انتخابات جدید در سوریه هستیم که در آن تمام سوری‌ها، از جمله پناهندگان، می‌توانند آزادانه نظرات خود را  بیان کنند. اتحاد روسیه، ایران و ترکیه، ضامن آتش بس در سوریه است.

سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اوایل ماه اکتبر، از ایران به خاطر حصور فعال در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده در ماه می اعلام کرد که از معاهده هسته‌ای خارج می‌شود. با خروج آمریکا دو مرحله تحریم علیه ایران اعمال شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید