مخالفت 16 عضو دموکرات مجلس سنا با ریاست نانسی پلوسی

کدخبر: ۲۵۱۷۵۸
اقتصادنیوز: شانزده عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته وعده دادند که با تلاش 'نانسی پلوسی' دمکرات برای ریاست بر مجلس نمایندگان مخالفت خواهند کرد اما هیچکدام هم صحبتی از رقابت با پلوسی مطرح نکردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، این در حالی است که 'مارسیا فاج' نماینده اوهایو به عنوان تنها رقیب بالقوه پلوسی، به این نمایندگان مخالف پلوسی نپیوسته است. در حالی که دمکراتها درگیر انتخاب گزینه ریاست بر مجلس نمایندگان برای دوره 2020- 2019 هستند ، پلوسی گفته که حتی در سن 78 سالگی شخص اصلح برای این مقام است و استدلال برخی دمکراتهای جوان مبنی بر اینکه نسل جدیدی از رهبران مورد نیاز می باشد را رد کرده است. اما با این حال او هنوز با رقیب مشخصی رو به رو نشده است. 

14 مرد و دو زن دمکرات با امضای نامه ای اعلام کردند، اعتقاد دارند که زمان ایجاد رهبری جدید برای دمکراتها رسیده است. این افراد شامل 'تیم رایان' از اوهایو و 'ست ماولتن' از ماساچوست است. 'درو همیل' سخنگوی پلوسی گفت که از حمایت از او در میان اعضای مجلس نمایندگان اطمینان دارد و خاطرنشان کرد که 94 درصد دمکراتها این نامه را امضا نکرده اند. دو زنی که نامه را امضا کردند، 'کاتلین رایس' از نیویورک و 'لیندا سانچز' از کالیفرنیا بودند. 

فاج هفته گذشته به خبرنگاران گفت که هنوز تصمیم نگرفته که آیا نامزد ریاست بر مجلس نمایندگان بشود یا نه اما گفت که این مساله را بررسی کرده است. 

پلوسی به شدت برای این مقام تلاش می کند. او در سالهای 2007 تا 2011 اولین زن رئیس مجلس نمایندگان بود و تاریخ ساز شد. 

دمکراتهای عضو مجلس نمایندگان روز 28 نوامبر پشت درهای بسته برای رهبران حزب رای خواهند داد. آنها همچنین برای انتخاب نامزد ریاست مجلس برای سال آینده رای خواهند داد و رئیس مجلس در صحن علنی با رای دمکراتها و جمهوریخواهان روز 3 ژانویه انتخاب خواهد شد. پیروزی در صحن علنی مجلس برای پلوسی دشوارتر خواهد بود زیرا به 218 رای در صورت حاضر بودن تمام 435 عضو مجلس نیاز خواهد داشت و در حالی که انتظار می رود همه جمهوریخواهان به او رای مخالف بدهند، او نمی تواند آرای زیادی از دمکراتها را بدست آورد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید