نماینده مجلس: دستمزد کارگران با تورم موجود متناسب نیست

کدخبر: ۲۵۱۷۶۶
اقتصادنیوز: یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: افزایش مجدد حقوق کارگران و فرهنگیان در شرایط فعلی می‌تواند حداقل بخشی از آب رفته را به جوی بازگرداند. از دولت می‌خواهم که در اسرع وقت در این خصوص اقدام کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صدیف بدری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در سال جاری سردرگمی، سوء‌مدیریت و بی‌برنامگی در مواجهه با مسائل مختلف به ویژه اقتصادی در بدنه دولت مشهود است. دود این بی‌تدبیری‌ها به چشم اقشار پایین جامعه می‌رود.

وی بلاتکلیفی در بازار ارز را آبستن ضربات جبران‌ناپذیر به بخش تولید کنندگان و مصرف کنندگان دانست و خطاب به روحانی اظهار کرد: نوسانات بازار ارز در ماه‌های اخیر باعث افزایش قیمت‌ کالاهای مصرفی شده است تا جایی که بسیاری از کالاها تورم بالایی را تجربه کردند. تورم و افزایش قیمت همواره متوجه اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران، کارمندان و معلمان بوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزایش مجدد حقوق کارگران، فرهنگیان و کارمندان را به عنوان راه‌ چاره دانست و گفت: این تنها راهی است که در این شرایط می‌تواند حداقل بخشی از آب رفته را به جوی بازگرداند. افزایش حقوق کارگران برای حمایت از آنان اجتناب‌ناپذیر است.

بدری با اشاره به این‌که دستمزد کارگران و کارمندان به هیچ عنوان با تورم موجود در بازار متناسب نیست، از دولت خواست که در خصوص حقوق کارگران و کارمندان اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا بنده به ملاقات یکی از جانبازان دفاع مقدس رفته بودم. وقتی پای گوشه‌ای از مسائل و مشکلات او نشستم عرق شرم بر پیشانی بنده نشست، چرا که بنده هم مسئولی در جمهوری اسلامی هستم. عجیب است دولت و مجلس شورای اسلامی هر وقت دست و بالشان تنگ می‌شود از شهدا، جانبازان و ایثارگران هزینه می‌کنند، ولی از تامین بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای این عزیزان از جمله هزینه درمان عاجز هستند.

نماینده مردم اردبیل احضار علی‌ دایی به دادگاه را موجب آزرده‌خاطر شدن مردم اردبیل خواند و گفت: یقینا شفاف‌سازی در امر هزینه‌کرد مالی همیشه لازم است، امری که خود آقای دایی قبل از هر کسی در حال انجام آن بوده است. مساله زمانی رنگ دیگر به خود می‌گیرد که گوش مردم از اخبار تکراری مربوط به اختلاس مدیران دولتی پر شده است و به جای اخباری از احضار این افراد، احضاریه‌های متفاوت از استان‌های متفاوت به خاطر کمک علی‌دایی به زلزله‌زدگان صادر شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نحوه‌ی برخورد با ثروت‌های معنوی کشور مثل علی دایی به طور آشکار اعتماد عمومی را نشانه گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید