الیاس حضرتی مدعی شد؛

عارف و جهانگیری کاندیدای انتخابات 1400 می‌شوند/لاریجانی گزینه اصلاح‌طلبان نیست

کدخبر: ۲۵۱۸۰۷
اقتصادنیوز؛ الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید در مجلس مدعی شد درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 می‌گوید آقای لاریجانی یک انسان شایسته و لایق و توانمند است ولی باید دید در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد ولی روند کلی این است که اصلاح طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. تا آنجایی که من خبردارم آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود، آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید وعلاوه بر اینها نفرات دیگری هم هستند.
عارف و جهانگیری کاندیدای انتخابات 1400 می‌شوند/لاریجانی گزینه اصلاح‌طلبان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ الیاس حضرتی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت گله‌مند شدند، می‌گوید "این گله همچنان ادامه دارد الان هم از دولت گله‌مند هستند ولی همچنان حمایت خودشان را از دولت دارند. ضمن حمایت کلی  و کلان از دولت، در مباحث و تصمیمات مختلف به دولت نقد‌های جدی دارند و این نقد‌ها را در برخی مواقع به صورت علنی می‌گویند."

عضو فراکسیون امید مجلس درباره علت استعفایش از این فراکسیون اظهار داشت "بنده زمانی که مشاهده کردم اعضای فراکسیون با استیضاح وزیر اقتصاد موافق نیستند و از طرفی به دلیل اینکه بنده مصمم بودم که حتماً در جلسه استیضاح صحبت کنم، بنابراین یک سطر نامه به آقای عارف نوشتم که با توجه به اینکه فراکسیون تصمیم گرفته از وزیر حمایت کند استعفا خود را از فراکسیون امید اعلام می‌کنم و نامه استعفا خود را به آقای عارف دادم."

وی افزود " بنده معتقدم دولت انگیزه، تحرک و تلاش لازم را از خودش نشان نمی‌‌دهد و تبدیل به یک دولت بی حس شده است. به طور مثال 4 وزیری که اخیراً  به مجلس معرفی شدند و رای اعتماد هم گرفتند برخی‌شان نمی‌توانند بار سنگین وزارتخانه‌ها را به دوش بکشند و در حد دولتمرد نیستند."

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 می‌گوید " آقای لاریجانی یک انسان شایسته و لایق و توانمند است ولی باید دید در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد ولی روند کلی این است که اصلاح طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. تا آنجایی که من خبردارم آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود، آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید وعلاوه بر اینها نفرات دیگری هم هستند.

حضرتی درباره اختلافات اخیر در حزب اعتماد ملی و اینکه آیا شورای سیاست‌گذاری موجب این اختلافات شد یا خیر، گفت: "این حرف کاملا درست است. در اردوگاه اصلاح طلبان همیشه تعدد نظر وجود داشته و این جز ویژگی‌های ذاتی آنها است. آقای منتجب‌نیا شخصیت بزرگوار و دانشمندی هستند که سابقه مبارزاتی ایشان قبل و بعد از انقلاب مشخص است و ایشان انسان بسیار بزرگواری هستند اما در آن داستان مقداری عصبانی شدند و حرفهایی زدند اما من همیشه با محبت و علاقه با ایشان برخورد کردم.

دولت دوم روحانی از دولت اول ضعیف‌تر ظاهر شد

حضرتی درباره انتقادات از دولت روحانی گفت: در مورد بحث دولت، اصلاح طلبان با تمام توان و ظرفیتشان هم در دولت اول آقای روحانی و هم در دولت دوم وی به میدان آمدند و از دولت وی پشتیبانی کردند و برای او رأی جمع کردند. اصلاح‌طلبان این اقدام را بیش از اینکه به عنوان منتی بر سر آقای روحانی بدانند، یک وظیفه ملی و در ارتباط با حل مشکلات کشور می‌دانستند و تا امروز هم از این اقدامی که انجام داده‌اند پشیمان نیستند.

حضرتی افزود: در  شرایط سال 92 تصمیمی غیر از این نمی‌شد گرفت، بهترین تصمیم این بود، در سال 96 هم همینطور، دولتی که 4 سال بر سر کار بود و از خود کارایی نشان داده  و اقداماتش نسبتاً مفید و قابل دفاع بود. در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی اشکالاتی پیش آمد و دولت نسبت به دور قبل ضعیف‌تر ظاهر شد، در حالی که پیش‌بینی و انتظار بر این بود که دولت دوازدهم با توجه به اینکه یک تجربه 4 ساله را پشت‌سر خودش داشت، در دور دوم قویتر ظاهر شود.

وی ادامه داد: اگر در دور اول شناختی از مجموعه نیرو‌های موجود در کشور یا اطرافیان خود و نیرو‌هایی که با وی هم‌جهت و هم‌فکر هستند نداشت و آنها را در دور اول نمی‌شناخت لااقل در دور دوم بتواند از آنها استفاده بیشتری کند. نیروی ضعیفش تبدیل به نیروی قوی و نیروهای قوی به نیروهای قویتر تبدیل شوند.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: آقای روحانی در این دوره یک امتیاز دیگری داشت که آن هم یک مجلس همراه بود. مجلسی که در دور قبل با وی همراه نبود و مخالف شدید رئیس جمهور بود تبدیل به یک مجلسی شده بود که همراهی بیشتری با رئیس جمهور داشت و یک اکثریت نسبی خوبی با شعار همراهی با دولت به مجلس آمده بودند ولی آقای روحانی با داشتن تجربه 4 ساله و مجلس همراه به نظر بنده نتوانست یک کابینه قویتر از کابینه گذشته ارائه دهد و همین طور در شعار‌هایی که در ایام انتخابات داده بود و مردم بر اساس آن شعار‌ها علاقه‌مند شده بودند که  تلاش مضاعفی کنند و برای وی رأی جمع کنند، رئیس جمهور نسبت به آن شعار‌ها هم چندان نتوانست در عمل اقدامات چشمگیری تا این لحظه داشته باشد؛ و لذا محبوبیت آقای روحانی پایین آمد و محبوبیت اصلاح طلبان هم کاهش یافت.

حضرتی گفت: آقای روحانی با داشتن تجربه 4 ساله و مجلس همراه به نظر بنده نتوانست یک کابینه قویتر از کابینه گذشته ارائه دهد و همین طور در شعار‌هایی که در ایام انتخابات داده بود و مردم بر اساس آن شعار‌ها علاقه‌مند شده بودند که  تلاش مضاعفی کنند و برای وی رأی جمع کنند، رئیس جمهور نسبت به آن شعار‌ها هم چندان نتوانست در عمل اقدامات چشمگیری تا این لحظه داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اصلاح‌طلبان بدنه اجتماعی وسیع و متنوعی دارند، آنها نسبت به دولت گله‌مند شدند؛ این گله همچنان ادامه دارد الان هم از دولت گله‌مند هستند ولی همچنان حمایت خودشان را از دولت دارند.

ضمن حمایت کلی  و کلان از دولت، در مباحث و تصمیمات مختلف به دولت نقد‌های جدی دارند و این نقد‌ها را در برخی مواقع به صورت علنی می‌گویند و در برخی از مواقع در جلساتی که با رئیس جمهور دارند مطرح می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید