توزیع 190 کارتن کتاب در سیستان

کدخبر: ۲۵۱۸۷۲
معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: همزمان با هفته کتاب 190 کارتن کتاب در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
توزیع 190 کارتن کتاب در سیستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سعید سعادتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب تعداد زیادی کتاب با ارزش 50 میلیارد ریال در سراسر کشور توزیع شده که 190 کارتن از این کتاب‌ها با عناوین مختلف در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه کاروان کتاب به سیستان و بلوچستان رسیده، افزود: 1400 عنوان کتاب در رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، شعر، رمان و کتاب‌های آموزشی در سراسر کشور توزیع شده که سیستان و بلوچستان را هم شامل شده است.

سعادتی با بیان اینکه 14 هزار کتابدار به صورت داوطلبانه در مساجد کشور فعال هستند، عنوان کرد: در هفته جاری کتاب‌خوان‌های فعال مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی، برای 200 نفر کارت عضویت الکترونیکی صادر شده و تعداد این افراد سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

سعادتی عنوان کرد: 580 کتابخانه در مساجد سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده که 5 درصد از کتابخانه‌های مساجد کشور را شامل می‌شود. بنا شده شنبه‌های با کتاب را در مساجد کشور فعال کنیم و کتاب‌ها به صورت وقف و امانی در اختیار مطالعه‌کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و ضرورت ویژه به نیاز کتابخوانی در استان گفت: جهت‌گیری بعضی دستگاه‌ها به سمت راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرهاست اما چهل درصد از ظرفیت کاروان‌های کتابی که فعال شده‌اند به روستاها اختصاص یافته که روستاهای سیستان و بلوچستان را هم در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان وضعیت مناسبی در حوزه کتابخانه ندارند، افزود: دولت توانش محدود است و با این حال هر سال 1000 کتابخانه به مساجد اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از ویژه برنامه‌های هفته وحدت برگزاری سیزدهمین جشنواره مدهامتان در رشته‌های مختلف قرآنی انجام شده و برای اولین بار رشته نقاشی را هم اضافه کرده‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید