راهکار جدید ترکیه برای کشف آمران قتل جمال خاشقجی

کدخبر: ۲۵۱۸۸۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه با ابراز نارضایتی از همکاری عربستان پیرامون قتل روزنامه نگار سعودی، از احتمال درخواست این کشور از سازمان ملل برای تحقیق در این باره خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا خبرگزاری رویترز خبرداد، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود از میزان همکاری عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی ابراز نارضایتی کرد.

چاووش اوغلو تاکید کرد که اگر تلاش برای جلب همکاری ریاض در این پرونده به بن بست برسد، آنکارا خواستار تحقیقات رسمی سازمان ملل در موضوع این قتل می شود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با بیان اینکه کشورش آخرین اطلاعات درباره این پرونده را در اختیار مقام های آمریکایی قرار داده، بر موضع ترکیه مبنی بر لزوم مشخص شدن آمر قتل خاشقچی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، خاشقچی بعد از انتخاب محمدبن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت. 

وی روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد. 

نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد ولی مقام های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند. 

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید