اگر میخواهید صورتتان چاق شود؛ بخوانید!

کدخبر: ۲۵۱۹۱۵
اقتصادنیوز: یک پژوهشگر طب سنتی بهترین روش‌ها برای چاقی طبیعی صورت را معرفی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز: حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی با اشاره بهروش‌های چاق شدن صورت گفت: به منظور چاقی صورت افراد در دو گروه تقسیم‌بندی می‌شود، گروه اول کسانی هستند که وزن کم و لاغری کلی دارند و گروه دوم افرادی هستند که جثه متوسط دارند یا چاق هستند.

وی ادامه داد: در افرادی که لاغری کلی دارند استفاده از غذاها و مکمل‌های غذایی که منجر به چاق شدن بدن می‌شود توصیه می‌شود؛ زیرا چاق شدن بدن در این افراد عامل چاقی صورت نیز محسوب می‌شود.

تزریق ژل برای چاقی صورت ممنوع!

این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد:‌ در درمان چاقی صورت به سرعت ممکن نیست و روش های سریع چاق شدن صورت اغلب عوارض دارند، به طور معمول روند چاقی صورت ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده برخی افراد از ژل های تزریقی برای چاقی صورت اشاره کرد و گفت: توصیه نمی‌کنیم که برای چاقی صورت از روش‌های تزریق ژل استفاده کرد؛ زیرا کسانی که از این روش‌ها برای چاقی صورت استفاده می‌کنند اغلب دچار عوارض می‌شوند.

بهترین روش برای چاقی صورت

عظمایی مصرف برخی مواد غذایی، ماساژ و استفاده از برخی ماسک‌ها و روغن‌ها را راهکارهایی برای چاقی صورت دانست و گفت: برای چاق شدن صورت به آب رسانی و ایجاد گردش خون مناسب نیاز داریم که برای این آبرسانی و ایجاد گردش خون می توان از برخی روغن ها، ماسک ها و مواغذایی کمک گرفت.

ترکیب  های جادویی برای چاقی صورت

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه یکی از بهترین راهکارها برای چاقی صورت یا موضعی اندام‌ها استفاده از روغن خراطین برای خانم‌ها و آقایان است؛ افزود: افزون بر این، برخی روغن‌ها موجب بهبود گردش خون در صورت و چاقی آن می‌شوند، به منظور استفاده از این روش‌ برای چاقی صورت دو فرمول متفاوت برای خانم‌ها و آقایان توصیه می‌کنیم.

عظمایی با اشاره به معرفی فرمول برای چاقی صورت خانم ها و آقایان تصریح کرد: ترکیب روغن رازیانه، دارچین و دارالفلفل برای چاقی صورت خانم‌ها و ترکیب روغن کنجد ، دارچین و داروالفلفل برای چاقی صورت  آقایان توصیه می‌شود، در این روش کافی است به مقدار مساوی این روغن ها را با هم ترکیب کرد و پس از شست و شوی صورت، روزی یک تا ۲ بار ترکیب را به صورت دورانی بر روی صورت مالش داد.

ماسک هایی طبیعی که صورتتان را چاق می کنند

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه آبرسانی پوست یکی از روش های چاقی صورت محسوب می شود، گفت: برای آبرسانی پوست صورت می توان از برخی ماسک ها استفاده کرد.

وی در ادامه به برخی ماسک های آبرسان  به منظور چاقی صورت اشاره کرد و گفت: یکی از ماسک های آبرسان پوست، ماسک آلوئه وراست، برای تهیه این ماسک کافی است تا ژل آلوئه ورا را نیم ساعت قبل از حمام روی صورت به صورت ماسک قرار داد و بعد از این مدت استحمام کرد.

 وی افزود: ماسک گل رس نیز با آبرسانی به چاقی صورت کمک می‌کند، برای تهیه این ماسک باید خاک رس را با گلاب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، گل آماده شده را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت ماسک روی صورت قرار دهید و سپس آن را بشویید .

وی افزود: ماسک خیار نیز دارای خاصیت آبرسانی فراوان است، برای تهیه این ماسک خیار را رنده کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید تا به آبرسانی و چاقی صورت کمک کند.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: برای آبرسانی و چاقی صورت می توان از میوه گلابی کمک گرفت، در این روش میوه گلابی را به صورت ورقه ورقه روی صورت قرار دهیم تا با آبرسانی موجب چاقی و ایجاد رطوبت در پوست شود.

چاقی صورت با طب سوزنی

وی با بیان اینکه طب سوزنی در چاقی صورت کمک‌کننده است، گفت: برای این روش باید فرد به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کند، طب سوزنی با بهبود جریان گردش خون و با ایجاد تحریک موجب چاقی صورت می شود.

مواد غذایی چاق کننده صورت

این پژوهشگر طب سنتی به برخی موادغذایی چاق کننده صورت اشاره کرد و گفت: افزون بر استفاده از برخی روغن ها، ماسک ها و روش هایی مانند طب سوزنی می توان با مصرف برخی موادغذایی در افراد لاغر به چاقی صورت کمک کرد، در این افراد با استفاده از مواد غذایی رطوبت‌بخش مانند خاک شیر و تخم شربتی و مصرف کافی مایعات به خصوص آب می‌توان به چاقی صورت کمک کرد.

عظمایی افزود: مصرف میوه و سبزیجات به خصوص هویج، غذاهای مقوی، چهار مغز و خرما به دلیل داشتن انواع مواد مغزی و روغن‌های سالم در چاقی صورت افراد لاغر مفید هستند.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: مصرف سالاد به همراه جوانه گندم در چاقی صورت موثر است، این سالاد  سرشار  از ویتامین E  و B  است که به آبرسانی، جوان‌سازی و چاقی صورت کمک می کند.

عظمایی با اشاره به تاثیر جنسینگ در چاقی صورت گفت: این گیاه می‌تواند در چاقی صورت و کل بدن تاثیر مناسبی داشته باشد، به همین دلیل برای افراد لاغر توصیه می‌کنیم که از مکمل‌های های جنسینگ استفاده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید