امیر خانزادی: الحاق ناوشکن فتح به نداجا دشمن را غافلگیر می‌کند

کدخبر: ۲۵۱۹۳۷
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: علاوه بر ناوشکن سهند که در هفته‌های آتی شاهد الحاق آن به ناوگان نداجا خواهیم بود، شاهد الحاق یک ناوشکن متوسط به نام فتح هم به نیروی دریایی خواهیم بود، که یک غافلگیری برای دشمن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی صبح امروز (چهارشنبه - ۳۰ آبان) در نشست خبری با اهالی رسانه با مرور کارنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سالهای دفاع مقدس تا کنون، اظهار کرد: ان شاءالله طی هفته آینده شاهد الحاق یکی از زیردریایی های گروه سبک به ناوگان نیرویی دریایی خواهیم بود. ناوگان نیروی دریایی با همکاری کشورهای همسایه امنیت دریای خزر را به خوبی حفظ کرده است و ما امروز شاهد الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) با حضور مقام معظم رهبری در آبهای جنوب کشور نیز بوده ایم و در ادامه این روند ساخت تجهیزات لازم برای نیروی دریایی با استفاده از ظرفیت های موجود انجام شد و ما به نیرویی قدرتمند برای آبهای دریایی بین المللی بدل شدیم.

وی افزود: کسب توانمندی برای ایفای تمام نقش هایی که از نیروی دریایی ارتش انتظار می‌رود امروز انجام شده است و این همه موفقیت در شرایطی اتفاق افتاد که نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی با تحریم ها مواجه بود.

فرمانده نیروی دریایی تاکید کرد: مردم عزیز ما بدانند این تحریم ها هیچ تاثیری بر سامانه های نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ندارد و در هفته های آتی شاهد الحاق یک ناوشکن با توانمندی های بیشتر از ناوشکن جماران با توانایی حمل بالگردهای بزرگتر و توان موشکی برای حضور در آبهای بین المللی خواهیم بود.

وی افزود: بودجه دفاعی ما بسیار کمتر از کشورهای منطقه بود اما نیروی دریایی پیشرفت کرد و علاوه بر ناوشکن سهند که در هفته‌های آتی شاهد الحاق آن به نداجا خواهیم بود، شاهد الحاق یک ناوشکن متوسط به نام فتح هم برای نخستین بار به نیروی دریایی خواهیم بود که یک غافلگیری برای دشمن است.

خانزادی با تاکید بر اینکه امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب باید ببینیم که کجا ایستاده ایم، گفت: امروز مردم آگاه جهان از ظلم و جنایت استکبار جهانی به رهبری آمریکا خبر دارند و پرچم آنان زیر پاها قرار گرفته و پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه همه اقیانوس های جهان به اهتزاز درآمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی همکاری با کشورهای دیگر در زمینه مسائل نظامی و دفاعی اظهار کرد: ما دیدارهایی را با فرماندهان کشورهای مختلف داشته ایم و با آنان  در زمینه های آموزشی، عملیاتی و سایر موارد، تعاملاتی داشته ایم. امیدواریم بتوانیم اولین رزمایش مقابله با دزدان دریایی را در سال آینده با استفاده از فرصت اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند که ریاست آن برای دوسال به ما سپرده شده، برگزار کنیم.

خانزادی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اقدامات نداجا در برابر  تلقین وجود اختلاف میان نیروی دریایی ارتش و سپاه، اظهار کرد: ما باهم تعامل خوبی داریم و دو نیروی دریایی ارتش و سپاه یدواحده برای مقابله با تهدیدات هستند و ما نه تنها هیچگونه اختلافی باهم نداریم که در این زمینه دارای همکاری های متعددی هم هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه خلیج فارس چه تمهیداتی انجام شده است، تاکید کرد: ما اصلا چیزی به اسم ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز نداریم و برادران ما در سپاه مسئولیت امنیت تنگه هرمز را به خوبی انجام داده اند و امنیت به طور کامل در این مناطق بدون نیاز به‌هیچ‌ نیروی فرامنطقه ای برقرار است. همچنین روابط دوستانه ما با کشورهایی که حضورشان در منطقه‌ شیطنت آمیز نبوده و به دنبال توسعه تعاملات جهت افزایش امنیت منطقه باشند، برقرار است اما اگر کشورهایی بخواهند امنیت این مناطق را به خطر بیندازند هیچ نیازی به حضور آنان نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای برقراری امنیت در منطقه هیچ نیازی به کشورهای بیگانه نیست ، با اشاره به موضوع سواحل مکران گفت: امروز این منطقه حرکت شتابانی را در مسیر پیشرفت طی می‌کند و حضور نیروی دریایی و دولت و سایر بخش ها با اجرای طرح های کوتاه و بلندمدت در این منطقه تاثیرگذار است، این حضور موجب همگرایی بیشتر مردم منطقه با نظام شده است.

خانزادی اظهار کرد: ما در حوزه اورهال خودکفا هستیم که بالاترین سطح آن مربوط به اورهال زیردریایی است که اولین اورهال روی زیردریایی طارق صورت گرفت و به نداجا الحاق شد و زیردریایی نوح هم طی سالهای آینده به انجام می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید