حواشی نصب اجباری برنامه‌های داخلی بر روی تلفن‌های همراه

کدخبر: ۲۵۱۹۶۶
اقتصاد نیوز:​رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در واکنش به طرح موضوع نصب اجباری برخی اپلیکیشن‌های داخلی بر روی تلفن همراه توسط شرکت‌های وارد کننده گفت: این طرح امکان‌پذیر نیست و نتیجه مورد نظر کسانی که آن را ارائه کرده‌اند به دنبال نخواهد داشت.
حواشی نصب اجباری برنامه‌های داخلی بر روی تلفن‌های همراه

محمد مهدی غفوریان  افزود: موضوع نصب اپلیکیشن‌ها و برخی برنامه‌های کاربردی مانند پیام رسان‌های داخلی قبل از فروش شدنی نیست و متأسفانه برخی افرادی که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند نظرات کارشناسانه می‌دهند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز اظهار کرد: نصب برنامه قبل از فروش باعث از بین رفتن پلمب تلفن‌های همراه و مطرح شدن برخی مسائل مانند گارانتی و خدمات پس از فروش می‌شود که در صورت رخ دادن این موضوع، باعث لغو و یا اشکال در این سیستم‌ها می‌شود.

غفوریان در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این اپلیکیشن‌ها در شرکت‌های تولید نصب شود، گفت: این کار شاید در نمایندگی‌ها و خود شرکت‌های تولید کننده ممکن باشد اما برای این کار باید زمان زیادی اختصاص داده شود که با توجه به ارزش پایین بازار ایران برای شرکت‌های تولید کننده بعید است این زمان زیاد را صرف کنند.

وی بیان کرد: اگر بر فرض محال نمایندگی‌های داخل ایران هم بخواهند این زمان را برای نصب برنامه‌ها بگذارند در زمان نصب خواهند فهمید عملی غیرممکن را در پیش گرفته‌اند.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور اظهار کرد: اگر چنین کاری انجام شود مطمئناً نتیجه عکس خواهد داشت و نتیجه مورد نظر کسانی که این طرح را ارائه داده‌اند نخواهد داشت و برعکس نتیجه‌ای بسیار متفاوت و منفی در بردارد.

وی افزود: برای حمایت از برنامه‌ها و پیام رسان‌های داخلی، به جای طرح چنین موضوعاتی باید کیفیت آنها را بالا ببریم تا مردم خودشان نسبت به نصب اینگونه پیام‌رسان‌ها رغبت پیدا کنند، ما باید در پیامرسان‌هایمان چیزی ورای آنچه که در پیام‌رسان‌های خارجی ارائه می‌شود به مردم بدهیم تا مصرف کننده خود به دنبال نصب آن باشد، با گسترش امتیازات و شرایط استفاده مناسب و خاص برای پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانیم باعث گسترش آنها شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید