جدید ترین واکنش مهدی تاج به استعفا از فدراسیون فوتبال

کدخبر: ۲۵۱۹۹۶
اقتصاد نیوز:رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید در صورتی که قانون اجازه ندهد، هیچ‌کس نمی‌تواند از راه غیر قانونی در فوتبال بماند و این فدراسیون باید قانونی اداره شود.
جدید ترین واکنش مهدی تاج به استعفا از فدراسیون فوتبال

 به گزارش اقتصاد نیوز ، مهدی تاج در خصوص بحث اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اینکه آیا مدیران بازنشسته این فدراسیون سمت‌های خود را ترک خواهند کرد، گفت: از 9 نفر اعضای هیئت رئیسه 6 نفر بازنشسته هستند. اینکه قانون بگوید این افراد باید بروند یا حضورشان در هیئت رئیسه شغل است، تفاوت دارد. چون این افراد از فدراسیون پول نمی‌گیرند، اما اگر حضورشان در هیئت رئیسه شغل محسوب شود یک تعریف دارد و اگر شغل محسوب نشود، تعریف دیگری خواهد داشت. همه این مسائل را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم. وزارت ورزش هم دنبال برنامه ریزی است که بتواند راه‌حل منطقی برای این کار بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در این گفت‌وگو که از برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان پخش می‌شد در پاسخ به این سؤال که در نهایت قانون در فدراسیون فوتبال به چه شکل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال بالاتر از قانون نیست. برای من هم قانون حاکمیت اصلی است، همه باید به قانون احترام بگذارند و اجرای قانون برای همه الزام دارد. روی این ماجرا بحثی نداریم، اما بحث دوم بحث بازنشستگی است که تا الان هم که در فدراسیون فوتبال مانده‌ایم طبق قانون بوده است، چون هنوز قانون اجرا نشده است. زمانی هم که مهلت قانونی آن فرا برسد، اگر قانون اجازه ندهد هیچ‌کس نمی‌تواند در فوتبال بماند. هرکسی باید به کار خودش بپردازد و فدراسیون هم باید طبق قانون اداره شود نه با بی‌قانونی.

وی ادامه داد: دوره‌ای در فولاد مبارکه کار می‌کردم و یک زمان خودم به این نتیجه رسیدم که اعلام بازنشستگی کنم، در حالی که هنوز خدمت من پُر نشده بود. در قانون تصدی شغل داریم و با اینکه حقوق نمی‌گیرم، اما اگر بازنشسته باشید، شغل را هم نمی‌توانید اشغال کنید.

تاج در خصوص اینکه آیا مسئولان فیفا در این خصوص اخطاری به فدراسیون فوتبال داده‌اند یا نه و همچنین انتشار فیلم مصاحبه رئیس فیفا با عادل فردوسی‌پور که به صراحت در این زمینه صحبت کرده بود، گفت: فیلم مصاحبه آقای اینفانتینو را همه داشتند، اما کسی در این مدت آن را منتشر نکرده بود. این فیلم توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس منتشر شد، چون ما خودمان هم نمی‌خواستیم این مصاحبه در فضای مجازی التهاب ایجاد کند. حتی پاسخ نامه خانم فاطیما، دبیرکل فیفا را نداده‌ایم، چون می‌دانیم اگر به این نامه پاسخ بدهیم، چه نتیجه‌ای عاید خواهد شد. تمام همکاری‌های لازم را کرده‌ایم، چون اعتقاد داریم کشور و فوتبال کشور نباید آسیب ببیند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها اظهار داشت: زمانی برخی دنبال این بودند که کی‌روش را باید کنار بگذاریم، اما ما پای کار ماندیم، صبوری کردیم و حاصل آن کسب بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی شد. نتایجی که طبق عدد و ارقام ثبت شده و نه قبل از انقلاب و نه بعد از آن، چنین آماری وجود ندارد. امیدواریم اکنون هم برای جام ملت‌ها بتوانیم از شرایط فنی کی‌روش استفاده کنیم و قهرمان جام ملت‌ها شویم.

تاج با اشاره به برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی گفت: با توجه به اینکه می‌خواهیم در جام ملت‌ها با تیم‌های آسیایی بازی کنیم، بهتر است با تیم‌های آسیایی بازی کنیم. دنبال بازی دوستانه هستیم، اما حقیقتاً فدراسیون با مشکلاتی هم روبه‌روست که نمی‌توانیم با همه به راحتی بازی کنیم.

وی درباره علت قرار نگرفتن علیرضا بیرانوند در بین نامزدهای بهترین بازیکنان سال آسیا گفت: خودم امروز موضوع را دنبال کردم و به نظرم بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیاست و شاید یکی از بهترین دروازه‌بان‌های دنیاست. در جام جهانی هم خوش درخشید و اینکه AFC بر چه اساس به این نتیجه رسیده، باید سؤال کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید