واکنش مسکو به تحریم های جدید امریکا

کدخبر: ۲۵۲۰۵۷
اقتصادنیوز : وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور، آن را نشانه ناتوانی واشنگتن در تغییر سیاست خارجی روسیه خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،در بیانیه که روز چهارشنبه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: تحریم های جدید آمریکا به اقدامی تکراری تبدیل شده است که هدف آن اعمال فشار بر روسیه است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه در اطلاعیه ای در تارنمای رسمی خود 9 فرد یا شرکت را به بهانه مشارکت در انتقال نفت ایران به سوریه تحریم کرد.

در این اطلاعیه مدعی شده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه شبکه ای ایرانی-روسی را که در انتقال غیرقانونی نفت از ایران به سوریه مشارکت داشته، شناسایی و تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: واشنگتن به شکل تصاعدی به وضع تحریم علیه روسیه ادامه می دهد و تحریم جدید یازدهمین اقدام تحریمی آمریکا علیه مسکو در سه ماه و نیم گذشته است.

«روسیه بر این باور است که اصلی ترین دلیل اعمال تحریم از سوی آمریکا، وجود اختلافات سیاسی درونی در این کشور است به گونه ای که هر فرد تلاش می کند به خصوص در عرصه بین المللی، با اقدامات ضدروسی امتیاز کسب کند.»

در بیانیه خاطرنشان شده است که تلاش ها برای متهم کردن به همکاری در تامین نفت سوریه که از حدود هشت سال پیش درگیر مبارزه با تروریست ها و تجاوز به کشورش است، در شرایط کنونی نوعی حمایت از تروریست ها و تلاش در جهت ممانعت از احیا و بازسازی کشور ویران شده سوریه است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود افزود: به احتمال قوی آمریکا همین هدف را دنبال می کند، علاوه بر این، آمریکا با تجدید تحریم ها یکی پس از دیگری ناتوانی خود در جلوگیری از اجرای سیاست خارجی مستقل روسیه و تغییر سیاست آن در عرصه بین المللی را به نمایش می گذارد.

وزارت خارجه روسیه همچنین به مقامات آمریکایی توصیه کرد که از بند توهمات مبنی بر ابرقدرت بودن آمریکا خارج شود زیرا که خودفریبی و توهم امری بسیار خطرناک است.

آمریکا از سال 2012 تاکنون 64 بسته تحریمی در مورد روسیه در عرصه های اقتصادی و سیاسی وضع کرده و صدها مقام روسی در فهرست تحریم های واشنگتن قرار گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید