بررسی آخرین خط خورده‌های احتمالی تیم ملی

کدخبر: ۲۵۲۱۷۵
اقتصاد نیوز:لیست احتمالی کی‌روش برای جام ملتها، چند حذف شده «بسیار بزرگ» خواهد داشت.
بررسی آخرین خط خورده‌های احتمالی تیم ملی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، خط خوردن جلال حسینی و وریا غفوری از لیست تیم ملی برای جام جهانی، جنجال‌های زیادی برای کی‌روش داشت. از زمان جام جهانی تا امروز، تیم ملی پر ستاره‌تر هم شده و او مجبور است برای جام ملت‌های آسیا، انتخاب‌های سخت‌تری انجام دهد. انتخاب‌هایی که منجر به جا ماندن چند ستاره بزرگ از سفر امارات خواهد شد.

تیم ملی در لیست نهایی جام ملت‌های آسیا، ۱۱ بازیکن اصلی، ۱۱ بازیکن ذخیره برای هر پست و یک دروازه‌بان سوم خواهد داشت. با توجه به بازی‌های جام جهانی و بازی‌های دوستانه اخیر تیم ملی، سفر ۱۹ نفر به امارات قطعی به نظر می‌رسد و فقط ۴ جای خالی، برای ستاره‌های پرتعداد وجود دارد.

تغییر شماره ۲۲

تیم ملی در جام جهانی با بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی و مظاهری و عابدزاده به عنوان دروازه‌بان‌های دوم و سوم حضور داشت. شماره یک تیم ملی در این مدت تغییر نکرده اما با افت مظاهری و خروج او از لیست کی‌روش، عابدزاده تبدیل به دروازه‌بان دوم شده است. حالا کی‌روش باید دروازه‌بان سوم را از بین مظاهری و حسینی انتخاب کند. با توجه به عملکرد اخیر مظاهری، شانس حسینی بیشتر به نظر می‌رسد.

وریا یا محرمی؟

مدافع راست تیم ملی در جام جهانی، رامین رضاییان بود و با توجه به نمایش خوب او در بازی‌های دوستانه بعید است در جام ملت‌ها هم تغییری در علاقه کی‌روش به رضاییان ایجاد شود. دو گزینه دیگر کی‌روش برای مدافع راست، وریا غفوری و صادق محرمی هستند. وریا جام جهانی هم در لیست تیم ملی حضور نداشت و بعید نیست با توجه به درخشش محرمی و سن و سال او، جام ملت‌ها را هم به مدافع تازه وارد ایران ببازد.

یک جای خالی در دفاع

مرتضی پورعلی گنجی، روزبه چشمی و مجید حسینی مسافران قطعی امارات هستند و کی‌روش، احتمالا فقط برای یک مدافع دیگر در لیست تیم ملی جا خواهد داشت. پژمان منتظری، نزدیک‌ترین گزینه برای سفر به امارات است. اگر مصدومیت جلوی حضور او در تیم ملی را بگیرد خانزاده، کنعانی‌زادگان و سهرابیان گزینه‌های بعدی برای پست مدافع میانی ذخیره تیم ملی خواهند بود.

پست‌های قطعی

سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی، انقدر در جام جهانی خوب بودند که جایگاه‌شان برای جام ملت‌ها را قطعی کنند. وحید امیری هم همین شرایط را دارد. برای دیگر پست خط هافبک، قدوس آماده انتخاب قطعی کی‌روش خواهد بود و اشکان دژاگه هم که همیشه بازیکن محبوب او بوده در لیست حضور خواهد داشت. به خصوص حالا که در بهترین فرم سال‌های اخیرش قرار دارد. در خط حمله سردار و انصاری‌فرد، گزینه‌های ثابت کی‌روش به عنوان مهاجم نوک هستند. جهانبخش و طارمی هم تغییر ناپذیر به نظر می‌رسند و نمایش فوق العاده قلی‌زاده و ترابی در بازی‌های دوستانه، جایگاه آن‌ها را هم برای پست وینگر راست و چپ ذخیره تضمین می‌کند.

حذف شده‌های بزرگ

اگر نظر کی‌روش به گزینه‌های اصلی‌اش تغییر نکند، در خط هافبک و حمله تیم ملی فقط یک جای خالی وجود دارد. یک نفر از بین مسعود شجاعی، کاوه رضایی، احمد نوراللهی و علی کریمی می‌توانند مسافر امارات شوند. شجاعی کاپیتان تیم ملی و رهبر تیم کی‌روش است و به همین دلیل، شانس زیادی برای حضور در لیست نهایی دارد. در طرف مقابل کریمی شانس زیادی نخواهد داشت. کاوه اما، کار سختی برای ورود لیست نهایی دارد. او فقط در شرایطی که به لیست نهایی می‌رسند که کی‌روش، به شکلی غیر قابل پیش بینی روی یکی از بازیکنان اصلی‌اش در خط هافبک و حمله خط قرمز بکشد یا مصدومیت مانع حضور آن‌ها جام ملت‌ها شود.

نفر بیست و چهارم

لیست نهایی تیم ملی، متشکل از ۲۳+۱ نفر خواهد بود. کی‌روش ۲۴ نفر را به امارات می‌برد و در صورتی که هیچکس مصدوم نشود، یک نفر خط خواهد خورد. معمولا نفر بیست و چهارم، بازیکن جوانی است که در آینده به درد تیم ملی بخورد. مگر اینکه مصدوم تیم ملی این نقش را بازی کند. جام جهانی قبل خانزاده و در این جام جهانی قلی‌زاده نفر آخر لیست کی‌روش بودند. در جام ملت‌ها هم احتمالا همین روند ادامه پیدا می‌کند. نوراللهی و سهرابیان، بیشترین شانس را برای انتخاب به عنوان بازیکن بیست و چهارم تیم ملی دارند. البته اگر وریا دفاع راست لیست تیم ملی باشد، محرمی هم به این جمع اضافه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید