وزیر خارجه اردن:

تنها راه امنیت خاورمیانه

کدخبر: ۲۵۲۲۰۱
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پنجشنبه شب در کنفرانس بین‌المللی « گفت ‌و گوهای مدیترانه‌ای» ایتالیا در رم گفت: تحقق امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه تنها با حل نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها ممکن می شود.
تنها راه امنیت خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایمن الصفدی افزود: حل بحران سوریه، این کشور را به جایگاه مهم و ضروری خود در برقراری ثبات در منطقه بازمی گرداند.
وزیر خارجه اردن بر حتمی بودن دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه که وحدت، یکپارچگی و امنیت این کشور را حفظ و مورد پذیرش همه مردم این کشور باشد، تاکید کرد.
وی همچنین بر ضرورت تداوم حمایت های جامعه جهانی از یک میلیون و 300 هزار آواره سوری که در اراضی اردن حضور دارند تاکید کرد.
الصفدی در خصوص مساله فلسطین نیز گفت: تحقق امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه تنها با حل نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها ممکن می شود.
روابط اردن و سوریه طی ماه های گذشته به سرعت روبه پیشرفت قرار گرفته است. مهر ماه سال جاری گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» میان سوریه و اردن پس از توافق میان دو طرف، بازگشایی شد.
روز دوشنبه یک هیات پارلمانی اردنی شامل روسای کمیسیون های پارلمان این کشور به ریاست 'عبدالکریم الدغمی' با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
همچنین روز چهارشنبه وزیران دادگستری، گردشگری و نفت سوریه با هیات پارلمانی اردن در دمشق دیدار و راه های تقویت همکاری های دوجانبه به خصوص در زمینه انرژی و گاز گفت و گو کردند.
شبک**9365**1908

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید