تبعیت استرالیا از ادعاهای آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۲۵۲۲۷۰
اقتصادنیوز؛ متیو نهاوس، سفیر استرالیا درسازمان منع سلاح‌های شیمیایی درتبعیت از اتهام واهی آمریکا به کشورمان در خصوص نقض کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی ادعا کرد: کانبرا نقش کلیدی در مقابله با روسیه، ایران و چین در عرصه نظارت بین المللی درمورد استفاده ازجنگ افزارهای شیمیایی ایفا می‌کند.
تبعیت استرالیا از ادعاهای آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ متیو نهاوس Matthew Neuhaus سفیر استرالیا در در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW)، گفت: ما باید کشورهایی را که در جهان از سلاح های شیمیایی در هر کجا، هر زمان وتوسط هرکس استفاده می شود مورد مواخذه قرا ردهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی سال 1997 تولید و ذخیره و کاربرد هر گونه سلاح شیمیایی ممنوع است گفت : پیشتر سازمان OPCW فقط توانسته است استفاده از سلاح های شیمیایی را توسط عاملان مورد شناسایی قرار دهد اما انها را سرزنش نکرده است.

«کنت وارد» نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، چهارشنبه گذشته در گردهمایی این نهاد در لاهه، ادعا کرد: ایران برای «جنگ افزارهای شیمیایی» برنامه‌ دارد.

وی مدعی شد ایران درباره تأسیسات تولید گازهای شیمیایی خود گزارشی به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نداده است.

بهرام قاسمی در خصوص اتهام واهی تازه آمریکا به کشورمان درخصوص نقض کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی اظهار داشت: هیات آمریکادر سازمان منع سلاحهای شیمیایی روز پنجشنبه در جریان برگزاری کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در لاهه اتهامات بی پایه و اساسی را طبق عادت مالوف و همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد که این اتهامات را قویا مردود می دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین افزود: آنچه که مسلّم و کاملا عیان می باشد آین است که آمریکا به عنوان تنها کشور عضو سازمان، دارنده زرادخانه تسلیحات شیمیایی به شمار می ورد که تاکنون به تعهدات خود برای نابودی آنها عمل نکرده، بلکه همزمان از برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و این گونه اتهامات نادرست و ناراست را صرفا از سر خصومت با ملت ایران و برای انحراف افکار عمومی جامعه بین المللی از نقض تعهدات و حمایت های مکرر خود از زرادخانه های شیمیایی اسرائیل و گروه های تروریستی مطرح می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید