یک افسر سابق اطلاعاتی فرانسه فاش کرد؛

کمک‌های محرمانه فرانسه به تشکیلات خودگردان فلسطین

کدخبر: ۲۵۲۳۰۷
اقتصادنیوز؛ پیتر مارتینت، افسر سابق اطلاعاتی فرانسه مدعی ارسال اطلاعات حساس برای تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق کیف‌های دیپلماتیک و آموزش نیروهای آن‌ها در دهه نود میلادی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک افسر سابق اطلاعاتی فرانسه در گفت ‌وگو با یک رسانه اسرائیلی مدعی کمک دولت وقت فرانسه به تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان انتفاصه دوم و در سال‌های 1990 تا 2000 شد.

 وبگاه شبکه خبری «آی -24 » غروب جمعه در این زمینه نوشت: «پییر مارتینت» افسر اطلاعاتی سابق فرانسه گفته که دستگاه اطلاعاتی کشورش مدت  10 سال (از اواخر سال 1990 تا سال 2000 ) نیروهای وابسته به تشکیلات خودگردان مستقر در فرانسه را آموزش می‌داده  و اطلاعات حساسی را از طریق کیف‌های دیپلماتیک  به تشکیلات خودگردان  ارائه کرده است.

 وی مدعی شد که انتقال این اطلاعات حساس به تشکیلات خودگردان از طریق کیف‌های دیپلماتیک که مصونیت دیپلماتیک دارند، صورت گرفت.

مارتینت مدعی شد: «به طور غیر رسمی با سرویس‌های (خارجی ) به خصوص با فلسطین در زمان‌های مختلف همکاری کردیم. ما با آن‌ها در زمینه آموزش و تحویل برخی از اطلاعات .... از طریق کانال دیپلماسی همکاری کردیم.»

این افسر سرویس مخفی سابق فرانسه از تائید نام فرد یا افراد دستوردهنده تحویل اطلاعات حساس  به  تشکیلات خودگردان فلسطین خودداری کرد اما مدعی شد  این  نوع عملیات طبق سلسله مراتب فرماندهی که مستلزم اطلاع بالاترین سطوح اجرایی فرانسه بوده، صورت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید