شرکت تایوانی‌ها در انتخابات محلی

کدخبر: ۲۵۲۳۶۸
اقتصادنیوز: در بحبوحه فشارهای روز افزون چین، مردم تایوان امروز (شنبه) پای صندوق‌های رای رفتند تا در انتخابات محلی که رفراندومی برای دولت استقلال طلب آنها محسوب می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انتخابات که پس از پیروزی چشمگیر "تسای اینگ ون" در انتخابات ۲۰۱۶ برگزار می‌شود برای تعیین ۲۲ شهردار و مسئول شهری در کنار هزاران مقام محلی است.

حزب اپوزیسیون ملی گرایان امیدوار است که در این انتخابات بتواند منطقه تحت کنترل حزب حاکم دموکراتیک مترقی را با تاکید بر امور اقتصادی و رویکردی سازش طلبانه در قبال پکن به دست بیاورد.

تسای اینگ ون از ۲۰۱۶ در روابطش با پکن مسیری منطقی را پیش گرفته و موقعیت استقلال دوفاکتوی تایوان را با حمایت اکثریت مردم این بخش  حفظ کرده درحالیکه از درخواست‌های بیشتر از سوی عناصر تندروی حزبش برای اعلام جدایی رسمی از چین امتناع می‌کند.

رقابت‌های اصلی در انتخابات امروز تایوان شامل تعیین مقام‌های شهرداری در تایپه و بندر کائوسیونگ در جنوب است. همچنین رشد اقتصادی،‌ اشتغال و اصلاحات بازنشستگی از موارد اصلی در انتخابات امروز به شمار می‌روند.

حدود ۱۹ میلیون تایوانی واجد شرایط رای دادن هستند. نتایج این انتخابات اواخر امروز منتشر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید