طرح «راهبرد امنیت ملی راه»در پاکستان آغاز شد

کدخبر: ۲۵۲۴۰۳
اقتصادنیوز: طرح 'راهبرد امنیت ملی راه ' با هدف کاهش تلفات و حوادث جاده ای تا سال 2030 در پاکستان آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،تصادفات رانندگی همه ساله حدود شش میلیارد دلار معادل سه درصد از تولید ناخالص ملی به اقتصاد پاکستان خسارت وارد می کند.

براساس آمارهای منتشر شده، در پاکستان هر پنج دقیقه، یک شهروند به دلیل تصادفات رانندگی مصدوم و یا جان خود را از دست می دهد.

این طرح، با همکاری مشترک وزارت ارتباطات پاکستان، بانک توسعه آسیا و اداره کمک دولت انگلیس آغاز شده است.

به گفته کارشناسان،بی توجهی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی در پاکستان همه ساله باعث تلفات جانی و مالی و کاهش رشد اقتصادی این کشور می شود.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ،کاهش تصادفات رانندگی در کشورهای مختلف می تواند باعث رشد سه درصدی تولید ناخالص کشورها شود.

تولید ناخالص داخلی پاکستان در سال 2018 میلادی 315 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دولت جدید پاکستان در نظر دارد با اعمال اصلاحات در قوانین اقتصادی و مالی، تولید ناخالص داخلی این کشور را تا سال 2020 به 360 میلیارد دلار افزایش دهد.

در طرح 'راهبردی امنیت ملی راه' ، برنامه ای جامع و مدون برای سلامت رانندگان خودروها، موتوسیکلت سوارها، دوچرخه سوارها و رانندگان خودروهای سه چرخه موسوم به ریکشا و حتی عابران پیاده تدوین شده است.

وزیر مشاور ارتباطات پاکستان در آیین افتتاح 'راهبرد امنیت ملی راه ' گفت:تامین سلامت شهروندان پاکستانی در خیابانها و جاده در دستور کار دولت قرار دارد.

«مراد سعید» اضافه کرد:توسعه طرحهای زیربنایی برای احداث خیابان و جاده می تواند بهترین روش برای کاهش تلفات جانی حوادث رانندگی در پاکستان باشد.

این وزیر پاکستانی خاطرنشان کرد: دولت شرایط دریافت گواهینامه رانندگی را دشوارتر می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاکستان با بیان اینکه ایالت ها شرایط و قوانین متفاوتی برای دریافت گواهینامه رانندگی دارند خاطرنشان کرد هر چند در اسلام آباد قوانین راهنمایی و رانندگی به سختی اعمال می شود اما در دیگر ایالت ها قوانین به درستی اجرا نمی شود.

«الله دینو خاجا» استفاده از فنآوری های مدرن، افزایش آگاهی شهروندان و آموزش را مهمترین راهکارها برای کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید