تلاش دولت گرجستان برای خرید آرای مردم قابل قبول نیست

کدخبر: ۲۵۲۴۲۰
اقتصادنیوز: رئیس مجمع پارلمانی ناتو ، تلاش دولت گرجستان برای بخشیدن بدهی بانکی مردم از طریق بنیاد خیریه ' کارتو ' متعلق به بیدزینا ایوانیشویلی میلیارد گرجستانی و رهبر حزب حاکم ' رویای گرجستان ' را تعجب آور و خرید آرای شهروندان عنوان کرد و آن را غیر قابل قبول خواند .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «راسا یوکنیاویچنه » در مورد استفاده از ظرفیت های دولت به نفع «سالومه زورابیشویلی» نامزد مورد حمایت حزب حاکم ' رویای گرجستان ' ابراز نگرانی کرد .

نخست وزیر گرجستان، به تازگی اعلام کرد که دولت بدهی بانکی 600 هزار شهروند گرجستانی که در مجموع 500 میلیون دلار می شود را با حمایت بنیاد خیریه ' کارتو ' متعلق به «ایوانیشویلی» میلیاردر گرجستانی و رهبر حزب حاکم ' رویای گرجستان ' پرداخت می کند .

رئیس مجمع پارلمانی ناتو در ادامه ، افزود: انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی گرجستان، یک عقبگرد بزرگ برای این کشور است و قابل مقایسه با انتخابات آزاد سال 2012 میلادی این کشور نیست.

وی که بعنوان نماینده پارلمان لیتوانی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری گرجستان سرپرست هیات ناظران مجمع پارلمانی ناتو بوده ، افزود: ما شاهد استفاده غیر برابر از ظرفیت های دولت به نفع یک نامزد مشخص شدیم و این امر با اصول دموکراسی همخوانی ندارد.

یوکنیاویچنه ابراز امیدواری کرد که تخلفات روی داده در انتخابات ریاست جمهوری گرجستان تاثیر منفی بر تلاش های این کشور برای تقویت همکاری با نهادهای یورو آتلانتیک نداشته باشد .

وی، در عین حال افزود: برخی مواردی که در این دوره انتخابات مشاهده کردیم موجب نگرانی می شود .

یوکنیاویچنه، همچنین فشارهای اعمال شده از سوی دولت نسبت به تشکل های غیر دولتی غیر قابل قبول خواند .

به گزارش ایرنا ،دور اول انتخابات ریاست جمهوری گرجستان 6مهر ماه با مشارکت 25 نامزد انتخاباتی برگزار شد ، به دلیل عدم کسب 50 درصد آرای ماخوذ از سوی هیچیک از نامزده انتخابات به دور دوم کشید.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور 7 آذرماه برگزار می شود .

در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری گرجستان،دو نامزد انتخاباتی، «سالومه زورابیشویلی» نامزد حزب حاکم 'رویای گرجستان ' و «گریگول واشادزه» نامزد اتحادیه نیروهای مخالف دولت رقابت خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید