آیا ترامپ به دنبال بهانه‌ای برای برکنار کردن وزیر خزانه‌داری آمریکا است؟

کدخبر: ۲۵۲۴۲۸
اقتصادنیوز: خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی گزارش نشریه وال استریت ژورنال درباره تشدید اختلافات ترامپ با وزیر خزانه‌داری دولتش و امکان برکنار کردن وی پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هرگونه گمانه زنی رسانها ها در خصوص اختلافش با استیو منوچین، وزیر خزانه داری این کشور و احتمال برکناری او را رد کرد و آن را بخش از اخبار جعلی رسانه ها دانست.

پیشتر نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت رئیس جمهور آمریکا از عملکرد وزیر خزانه داری خرسند نیست و به احتمال زیاد گزینه بعدی که در کابینه ترامپ برکنار می شود، استیو منوچین خواهد بود.

برخی دیگر از رسانه های آمریکایی به تبعیت از وال استریت ژورنال اعلام کردند دونالد ترامپ از اقدامات اجرایی استیو منوچین راضی نیست. پس از انتشار این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این ادعا بیانیه ای منتشر و اعلام کرد از عملکرد منوچین رضایت دارد ولی به خاطر حمایت او از «جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو، لب به انتقاد از وی گشوده است.

ترامپ روز گذشته، ضمن انتقاد از گزارش وال استریت ژورنال اعلام کرد نارضایتی اش از فدرال رزرو آمریکا [بانک مرکزی آمریکا] به وزارت خزانه داری نیز گسترش یافته است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، منوچین تنها فردی بود که اوایل سال جاری میلادی به ترامپ پیشنهاد داد پاول را جایگزین جانت یلن، رئیس سابق فدرال رزرو کند.  پس از آن، انتقادات ترامپ از اقدامات رئیس فدرال رزرو باعث شد  این ادعا مطرح شود که او از عملکرد وزیر خزانه داری نیز رضایت ندارد.

با این حال، ترامپ، گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد و آن را در زمره اخبار جعلی توصیف کرد.

طی چند هفته گذشته، گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه ترامپ از سیاست های فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزای نرخ بهره پایه ناراضی است؛ چرا که این اقدام ممکن است به کاهش سرعت رشد تولید ناخالص داخلی منجر شود. رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته گفته بود «من فکر می کنم فدرال رزرو  اشتباه می کند. آنها خیلی ضعیف هستند.»

وال استریت ژورنال  پیش از این به نقل از منابع نامشخص گزارش داد ترامپ از اقدامات منوچین در تجارت با چین راضی نیست. از سوی دیگر، ترامپ نگران آشفتگی های اخیر در بازارهای مالی آمریکا است و منوچین را مقصر نوسانات شدید می‌داند. وال استریت ژورنال همچنین از احتمال عزل و نصب های بیشتر در دولت ترامپ پس از انتخابات میان دوره ای این کشور خبر داده است.

شبکه سی ان ان  نیز پیش از این گزارش داد چندین مقام عالیرتبه و اعضای کابینه ترامپ از جمله جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی، احتمالا طی هفته های آینده مجبور به کناره گیری از سمت خود شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید