حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب/ خفگی ساکنان با گاز کلر

کدخبر: ۲۵۲۴۷۹
اقتصادنیوز: گروه های تروریستی شامگاه شنبه محله الخالدیه در حلب سوریه را با راکتهای حاوی گاز کلر هدف قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برناف العالم گزارش داد، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، در پی حمله موشکی گروه های تروریستی به منطقه الخالدیه در حلب، شماری از شهروندان دچار خفگی با گاز کلر شدند.

 الاخباریه تصاویری از مجروحان حمله شیمیایی تروریست ها به حلب سوریه منتشر کرد. شماری از شهروندان سوری در این حمله دچار خفگی با گاز کلر شدند که به بیمارستان الرازی این شهر منتقل شدند.

خبرنگار این شبکه افزود این خمپاره های حادی مواد شیمیایی به بازار محلی و محله الخالدیه اصابت کرد و تاکنون 44 نفر به بیمارستان منتقل شده اند.

تروریست‌ها پیشتر در خان‌شیخون و دومای غوطه دمشق به کرات از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده کردند تا از این طریق غرب را به حمله نظامی علیه دولت سوریه تحریک کنند که در حمله اول (سال 2013) دمشق مجبور شد برای تنویر جامعه جهانی و رد ادعاهای غرب، داوطلبانه تسلیحات شیمیایی خود را با نظارت آمریکا و روسیه منهدم کند.

در حمله به خان شیخون نیز که ده‌ها غیر نظامی، قربانی سناریوی شیمیایی تروریست‌ها شدند، آمریکا به بهانه اینکه دمشق مسئول این حمله بوده و از خطوط قرمز عبور کرده، به پایگاه نظامی الشعیرات واقع در مرکز سوریه حملات موشکی کرد.

در سومین سناریو شیمیایی تروریست‌ها که به هنگام عملیات پاکسازی غوطه شرقی صورت گرفت، عناصر مسوم به «کلاه‌سفیدها» با طرح و اجرای این سناریو در شهر دوما، باعث شدند که آمریکا، فرانسه و انگلیس مشترکا به برخی از مراکز نظامی و تحقیقاتی سوریه حمله موشکی انجام دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید