برگ برنده ایران زیر دریاست

کدخبر: ۲۵۲۶۲۵
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش از برگ برنده ایران در آب های خلیج فارس خبر داد.
برگ برنده ایران زیر دریاست

به گزارش اقتصادنیوز، امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» در گفتگو با خبرگزاری فارس بیان کرد: عملکرد نیروی دریایی در دریا یک عملکرد زنجیره‌ای است و در این زنجیره، یکی از مهره‌های مهم، زیردریایی‌ها هستند که ما در گذشته فاقد آنها بودیم اما در دهه ۷۰ خریداری شد و البته کشور فروشنده هیچ کمکی در خصوص تعمیر و نگهداری آنها به ما نکرد.

دریادار کاویانی ادامه داد: شما می‌دانید که یک زیردریایی پس از ۷ سال نیاز به تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۲۰ سال نیاز به تعمیرات اساسی و بنیادین دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: در گذشته شما شاهد اورهال کامل یکی از آن زیردریایی‌ها با نام «طارق» بودید. بعد از ورود زیردریایی‌ها و تلاش جوانان ما برای تعمیر و نگهداری آنها، ما به تکنولوژی ساخت رسیدیم و امروز انواع زیردریایی‌ها را برای حفاظت از آب‌های سرزمینی‌مان در اختیار داریم؛ چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «شما باید با زیردریایی‌ها منطقه را در دست بگیرید» و امروز این زیردریایی‌های مجهز به پرتاب اژدر و موشک، یک برگ برنده و یک سامانه ویژه برای ما محسوب می‌شوند.

او گفت:در کشورهای اطراف ما هم تنها هند و پاکستان زیردریایی دارند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس این امکان را ندارند، بنابراین این یکی از دست‌های بلند ما در منطقه محسوب می‌شود؛ هرچند ما قصد تهاجم به هیچ کشوری را نداریم و تمام تلاش و توانمندی‌مان در جهت ایجاد امنیت پایدار در منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید