لبنان با فشار آمریکا کمک نظامی روسیه را رد کرد

کدخبر: ۲۵۲۷۰۹
اقتصادنیوز: روزنامه «الاخبار» لبنان خبر داد که این کشور با فشار آمریکا کمک تسلیحاتی روسیه به ارزش 5 میلیون دلار را رد کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این روزنامه در شماره امروز (دوشنبه) خود نوشت که لبنان چندی پیش از روز استقلال این کشور (پنجشنبه یکم آذر) با ارسال نامه ای رسمی به بخش نظامی سفارت روسیه در بیروت، مخالفت خود را با پذیرش کمک تسلیحاتی روسیه اعلام کرده است.

به نوشته این روزنامه، این مخالفت با این بهانه صورت گرفت که تسلیحات ارسالی از روسیه با سلاح هایی که ارتش لبنان استفاده می کند از نظر فنی مطابقت ندارد. 

الاخبار خاطرنشان کرد مخالفت لبنان به ظاهر با دلایل فنی صورت گرفته اما محتوای آن سیاسی بوده است.

این روزنامه افزود: چه در لبنان و چه مسکو روشن است که آمریکایی ها مانع از هرگونه همکاری نظامی لبنان با روسیه هستند اما در لبنان هم کسانی هستند که خواست آمریکا را بدون مقاومت اجرا می کنند.

الاخبار یادآور شد که ارتش لبنان ده ها هزار کلاشنیکف روسی و تیربارهای میان برد PKS در اختیار دارد و از این رو به مهمات و تسلیحاتی که روسیه قرار بود ارسال کند، نیاز داشت. 

این روزنامه همچنین نوشت که اسرائیل به عنوان دشمن لبنان که بزرگترین زرادخانه تسلیحات غربی در منطقه را در اختیار دارد همچنان از تسلیحات شرقی خود نیز محافظت می کند.

آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحات ارتش لبنان است. 

به گفته ناظران، آمریکا در ارائه تسلیحات خود به لبنان همواره شرط حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان همپیمان اصلی واشنگتن را مدنظر قرار می دهد.

با این حال طی دهه های اخیر با افزایش توان رزمی و تسلیحاتی مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، قدرت بازدارندگی این کشور در برابر رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید