نوری المالکی: عادی‌سازی روابط با اسرائیل را متوقف کنید

کدخبر: ۲۵۲۷۱۹
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر پیشین عراق با تاکید بر این که اگر ساکت باشیم فلسطین و قدس را از دست می‌دهیم، گفت‌: باید سازمان‌ها به حاکمان خود فشار وارد کنند تا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متوقف شود.

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ‌ایسنا، نوری مالکی طی سخنانی در یازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری  اسلامی اظهار کرد: محکوم کردن عملکرد دولت‌هایی که در جهت عادی سازی روابط و مصالحه با رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ما باید به کشورهای خودمان برگردیم. در جاهایی که نفوذ داریم در کشور خودمان بناهای خوبی را در رابطه با فلسطین و قدس به وجود آوریم. شاید بتوانیم حرکت‌هایی که انجام می‌شود را باز داریم.

مالکی بیان‌ کرد: باید حرکت توده‌ای راه بیافتد و با دشمن صهیونیستی که به ملت‌ها احترام نمی‌گذارد مقابله کرد. صحبت‌های تشریفاتی به درد ما نمی‌خورد. نیاز به ساز و کاری داریم که بتوانیم مسائل سرنوشت ساز امت اسلام را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد : باید اراده ملت‌ها  را محترم بشماریم. اگر در برابر آنها ایستادگی نکنیم و هر چه ساکت باشیم گستاخ‌تر می‌شوند و ما فلسطین و قدس را از دست می‌دهیم، اما اگر ایستادگی کنیم فلسطین و قدس به دست ما باز می‌گردد.

نخست وزیر پیشین عراق در پایان خاطرنشان کرد: باید سازمان‌ها به حکمرانان خود فشار آورند تا روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متوقف شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید