علت این خونریزی بی خوابی است

کدخبر: ۲۵۲۷۸۹
اقتصادنیوز: پژوهشگر طب سنتی عوامل ابتلا به خون‌دماغ را در مزاج‌های مختلف تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، سیدمهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی، در ارتباط با موضوع خون‌دماغ اظهار داشت: مزاج‌های گرم و تر و گرم و خشک احتمال خون‌دماغ در آنها بیشتر از سایر مزاج‌ها بوده و زمانی که سر و صورت حرارت آن زیاد شود، خشکی را به همراه داشته و می‌تواند سبب مشکلاتی همچون خشکی پوست، چشم و مخاط بینی شود.

وی افزود: زمانی که خشکی مخاطی رخ دهد دیواره عروق مویرگی خشک و شکننده می‌شود و این مسئله به ویژه در فصول گرم و در اقلیم‌های گرمسیر سبب بروز خون‌دماغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آیا چرت زدن برای سلامت بدن مناسب است؟

دلایل بی‌خوابی در میانه‌های شب چیست؟

میرغضنفری ادامه داد: خون‌دماغ‌هایی که به دلیل خشکی مخاط بینی رخ می‌دهد مشکلی ندارد و موضعی بوده و بهترین راه پیشگیری  از آن پرهیز از عوامل به وجود آورنده است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه بی‌خوابی می‌تواند بدن را خشک کند و مسئله خون‌دماغ را به همراه داشته باشد بیان داشت: استفاده از ادویه به ویژه فلفل و در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون کلاه در افراد سبب بروز خون‌دماغ می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد دارای خشکی مخاط بینی  بهتر از روغن بنفشه و یا بادام شیرین استفاده کنند، گفت: در افراد دارای مزاج گرم و تر علت خونریزی از دماغ متفاوت‌تر بوده و غلبه خلط گرم و تجمع مواد زائد در خون و بدن سبب بروز خونریزی از دماغ در آنها می‌شود.

وی یادآور شد: افراد دارای مزاج گرم و تر اکثراً چاق هستند غلظت خون زیادی دارند و این غلبه و تجمع مواد زائد می‌تواند سبب  جوش و دمل‌هایی که با خونریزی همراه بوده، خونریزی در روده و یا خونریزی از بینی بروز یابند.

این پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: کم کردن حجم غذا در این افراد و کاهش مصرف گوشت قرمز و استفاده بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات در پیشگیری و مقابله با این بیماری در آنها مؤثر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید