ساخت یک گوشی موبایل با 16 دوربین! ؟

کدخبر: ۲۵۲۷۹۷
​اقتصاد نیوز:دوربین سه گانه و چهارگانه در حال حاضر فناوری‌های بسیار شگفت‌انگیزی در دنیای موبایل تلقی می‌شوند. اما به نظر می‌رسد ال جی تصمیم دارد با معرفی یک گوشی دارای 16 دوربین به یکباره جهشی خیره‌کننده در مسیر پیشرفت دوربین‌های چندگانه ایجاد کند!
ساخت یک گوشی موبایل با  16 دوربین! ؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، ال جی جزو نخستین شرکت‌های گوشی‌سازی محسوب می‌شود که یک گجت مجهز به دوربین دوگانه عرضه کرد. اگرچه این سبک طراحی ماژول دوربین گوشی هوشمند از سال 2016 و به بعد به محبوبیت رسید، اما ال جی در سال 2011 گوشی اپتیموس 3D را به دوربین دوگانه مجهز کرده بود.

در دوره جدید و طی چند سال اخیر نیز این شرکت‌ کره‌ای در زمینه طراحی دوربین‌های موبایل دوگانه پیش قدم شد، به طوری که ال جی جی 5 را می‌توان جزو نخستین پرچمداران 2016 دانست که مجهز به دوربین دوگانه روانه بازار شد. این شرکت با استفاده از لنز سوپرواید در کنار لنز رنگی عادی، راهکار منحصربه‌فردی را برای طراحی دوربین دوگانه در پیش گرفته است.

بعد از هواوی پی 20 پرو دارای دوربین سه گانه، نوبت به سامسونگ گلکسی ای 9 2018 رسید تا یک دوربین چهارگانه به کاربران تقدیم کند. در حالی که تصور می‌کردیم محصول اعجاب‌آور بعدی در زمینه دوربین‌های موبایل چندگانه، نوکیا 9 پیور ویوی مجهز به دوربین پنج گانه خواهد بود، ال جی پتنت گوشی دارای 16 دوربین خود را ثبت کرد!

گوشی دارای 16 دوربین ال جی

در روز بیست و نهم آبان ماه، پتنت گوشی دارای 16 دوربین ال جی در دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید. لنزها در قالب ساختاری ماتریسی به صورت چهار در چهار بر روی یک بخش منحنی قرار گرفته‌اند، به طوری که لنزهای متفاوت، عکس‌هایی از زوایای گوناگون به ثبت می‌رسانند. سناریوهای مختلفی می‌توان درباره گوشی دارای 16 دوربین ال جی مطرح کرد. به عنوان نمونه شاید کاربر قادر باشد یک لنز مشخص را برای عکس برداری انتخاب کند.

از طرفی دیگر، احتمال دارد امکان گرفتن یک عکس با چند لنز به صورت همزمان میسر باشد. در ادامه می‌توان بهترین تصویر را از بین موارد به ثبت رسیده انتخاب کرد. همچنین ممکن است یک الگوریتم، همه عکس‌ها را پردازش کرده و در نهایت تصویری ایده‌آل ارائه کند.

گوشی دارای 16 دوربین

در کنار ماتریس لنزها، یک آینه و فلاش ال ای دی وجود دارد. به کمک این آینه می‌توان با استفاده از دوربین شانزده گانه، عکس سلفی گرفت!

گوشی دارای 16 دوربین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید