اپلیکیشن توئیتر در iOS متحول می شود

کدخبر: ۲۵۲۸۵۲
اقتصاد نیوز:جک دورسی، مدیرعامل توئیتر از طراحی دوباره اپلیکیشن این شبکه اجتماعی برای iOS با هدف کم کردن تأکید روی شمار فالوئرها خبر داد.
اپلیکیشن توئیتر در iOS  متحول می شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی توئیتر اعلام کرد که شبکه اجتماعی توئیتر با کوچک‌تر کردن سایز فونت نوشته‌های پروفایل کاربران، اهمیت شمار فالوئرهای کاربران را در پروفایل آن‌ها کاهش داد. این تغییرات بعد از صحبت‌های مدیرعامل این شبکه اجتماعی، جک دورسی مبنی بر طراحی دوباره پروفایل کاربران و در اولویت قرار دادن شمار فاکتورهایی مانند ریتوئیت، لایک و فالو باشد و اهمیت فالوئرهای کاربران کمتر از گذشته باشد. تعداد فالوئرهای یک شخص تنها بخشی از اطلاعات درباره آن کاربر هستند که با طراحی دوباره این اپلیکیشن کمتر مورد اهمیت قرار گرفته است. یکی از سخنگویان توئیتر در مصاحبه با The Verge اعلام کرد که دیگر جزئیات مانند لوکیشن و تاریخ تولد کوچکتر از گذشته شده‌اند. وی همچنین اعلام کرده است که نوع و سایز فضاها هم در نسخه جدید توئیتر برای iOS تغییر کرده است.

این تغییرات کوچک هستند اما این بخشی از برنامه‌های توئیتر است تا طراحی جدیدی به پلتفرم این شبکه اجتماعی ببخشد. با کاهش سایز فونت‌های پروفایل در توئیتر چشمان کاربران به سمت تعداد فالوئرها کشیده نمی‌شود.

در مصاحبه‌های پیش از این، جک دورسی تأکید کرده بود که شمار فالوئرهای یک کاربر باید فاکتور کم اهمیتی برای کاربران باشد. دورسی اعتقاد دارد که با تأکید روی تعداد فالوئرهای یک کاربر تشویق می‌شود تا به بهانه فالوئر بیشتر کسب کردن هر مطلبی را برای بیشتر دیده شدن در پروفایل خود بارگذاری کند و این مسئله باعث رد و بدل شدن برخی صحبت‌های نامتعارف در پلتفرم توئیتر می‌شود.

دورسی در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود که هنگام توسعه اپلیکیشن شبکه اجتماعی توئیتر او و همکارانش فونت تعداد فالوئرها را کمی بزرگ انتخاب کردند. آن‌ها زیاد راجع به این مسئله فکر نکرده بودند و به سراغ دیگر مشکلات این شبکه اجتماعی رفته بودند. در این صورت بود که تیم توسعه دهنده توئیتر همه تمرکز صفحه را روی تعداد فالوئرهای یک کاربر قرار داده بود اما دیگر این اشتباه صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است، ماه گذشته بود که شایعه شده بود که شرکت توئیتر قصد دارد قابلیت لایک کردن پست‌ها را حذف کند اما این خبرهیچوقت تأیید نشد. به نظر می‌رسد برخی از تغییرات مانند کوچک شدن فونت فالوئرها روی دستگاه‌های اندروید صورت گرفته باشند اما برخی از اطلاعات پروفایل مانند تاریخ درست کردن صفحه توئیتر در اندروید هنوز درشت باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید