بی‌محلی ترامپ به گزارش خودی‌ها

کدخبر: ۲۵۲۸۷۸
رئیس جمهوری آمریکا گزارش تغییرات اقلیمی تهیه شده از سوی نهادها و وزارتخانه های دولت خود را که تاییدکننده تاثیرات گرمایش جهانی بر حوادث طبیعی بود، رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که گزارش تهیه شده توسط دولت خود درباره هزینه های میلیارد دلاری تغییرات اقلیمی بر اقتصاد آمریکا را باور ندارد.
دولت آمریکا جمعه گذشته گزارش دوره ای تغییرات اقلیمی را که هر 4 سال یک بار از سوی چندین نهاد و وزارتخانه این کشور منتشر می شود، ارائه داد.
این گزارش اذعان می کند که تغییر اقلیم تا پایان قرن بیست و یکم صدها میلیارد دلار هزینه بر دست اقتصاد آمریکا می گذارد و از بهداشت انسانی گرفته تا زیرساخت و تولیدات کشاورزی همه چیز را دچار آسیب می کند.
اما ترامپ تاکید کرد که بخش هایی از این گزارش را خوانده و یافته های آن را نمی پذیرد.
گزارش تغییرات اقلیمی که با همکاری ده ها سازمان و وزارتخانه دولتی آمریکا تدوین شده، تاثیر گرمایش جهانی بر تغییرات اقلیمی و شدت گیری حوادث طبیعی همچون توفان را تایید می کند.
در حالی که این گزارش از سوی نهادهای دولتی خود آمریکا تهیه شده، کاخ سفید در همان روز انتشار گزارش در واکنشی عجیب آن را «غیردقیق» توصیف کرد.
تایید فاجعه بار بودن تاثیر اعمال انسانی بر آب و هوای زمین در این گزارش در حالی است که رد نظریه گرمایش جهانی و تاثیر سوء رفتارهای انسانی بر آن سیاست رسمی رئیس جمهوری این کشور بوده است.
ترامپ در یکی از اولین اقدام ها در آغاز دوران ریاست جمهوری خود، آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس که در سال 2015 برای پیشگیری از تغییرات اقلیمی به امضای نزدیک به 200 کشور رسید، خارج کرد.
رئیس جمهوری آمریکا این توافق را به ضرر اقتصاد آمریکا دانسته و منافع آن برای حفظ محیط زیست را ناچیز توصیف کرد.
ترامپ همچنین برای افزایش تولید سوخت های فسیلی از جمله نفت، قوانین و مقررات وضع شده در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را لغو کرد.
وی بارها در پیام های توئیتری خود نظریه گرمایش جهانی را به سخره گرفته است.
گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین نام پدیده ای است که منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس ها شده و با تغییر آب و هوای زمین در نهایت باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان‌های وحشتناک می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید