محمد بن سلمان وارد مصر شد/ بیانیه اعتراضی 250 فعال سیاسی

کدخبر: ۲۵۲۹۰۸
اقتصادنیوز: ولیعهد عربستان در نخستین سفر خود پس از ماجرای قتل خبرنگار سعودی وارد مصر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی مصر از ورود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به قاهره خبر داد. بر اساس این گزارش، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در فرودگاه قاهره از ولیعهد عربستان استقبال کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، بن سلمان در چارچوب این سفر خارجی، پیشتر به بحرین و امارات رفته بود.

انتظار می‌رود ولیعهد عربستان در جریان این سفر درباره راهکارهای تحکیم روابط قاهره و ریاض با سیسی به رایزنی بپردازد.

در همین حال، پیش از این اعلام شده که بن سلمان احتمالا در نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین شرکت خواهد کرد؛ نشستی که طی روزهای آتی برگزار می‌شود و در آن رهبرانی از آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی حضور خواهند داشت.

محمد بن سلمان در اولین دور سفرهای خارجی خود از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، روز پنج‌شنبه وارد امارات شده بود.

این در حالی است که واکنش‌های مردمی و سیاسی در محکومیت استقبال سیسی از بن سلمان ادامه دارد.

بیش از ۲۵۰ فعال سیاسی مصری در بیانیه‌ای در روز دوشنبه مخالفت خود را با استقبال از بن سلمان ابراز کردند.

فعالان در بیانیه خود اظهار داشتند، او قاتل جمال خاشقجی و دیگر اصحاب رسانه و سرکوب‌گر گروه‌های زنده در شبه جزیره عرب است.

این فعالان افزودند، او و خانواده‌اش ثروت‌های مردم شبه جزیره عرب در قرن گذشته را غارت کردند و آل سعود پشتوانه اصلی سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا در منطقه است.

فعالان ولیعهد سعودی را گرداننده اصلی طرح معامله قرن توصیف کردند افزودند: او مهندس جنگ جنایتکارانه علیه ملت یمن است و ایجاد کننده تروریسم دینی در منطقه است و حامی سازمان‌های ارتجاعی عربی است و کسی که دست در دست قاتلان حکام بگذارد در جنایت او شریک است.

سفرهای خارجی بن سلمان در زمانی صورت می‌گیرد که عربستان با بحران گسترده بین‌المللی به خاطر قتل خاشقجی مواجه است.

ریاض داستان‌های ضد و نقیضی درباره قتل این روزنامه‌نگار سرهم کرده است اما هنوز جزئیات کامل چگونگی قتل وی مشخص نشده است. اخیرا سازمان اعلام کرده که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید