توضیح سخنگوی شورای شهر درباره سرنوشت حکم حناچی

کدخبر: ۲۵۲۹۵۹
اقتصادنیوز: سخنگوی شورای شهر تهران از مکاتبه و مذاکره شورای شهر با وزارت کشور درباره حکم شهرداری پیروز حناچی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، علی اعطا با اشاره به نامه وزارت کشور به شورای شهر درباره شهرداری پیروز حناچی، گفت: وزیر کشور نامه ای به شورا ارسال کردند که نه ابلاغ حکم و نه ابلاغ انکه ایشان واجد شرایط شهرداری تهران نیستند. طبق قانون گفته شده اگر شهردار منتخب واجد شرایط نباشد مراتب به شورا اعلام شود. آنچه که در نامه آمده در واقع نشان دهنده ان است که وزارت کشور نیازمند پاسخ صریح تری دارد و لذا ما امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهیم کرد و در این مکاتبه این نکته مطرح می شود آن چیزی که در نامه وزارت کشور آمده وضعیت را برای وزارت کشور آمده است وضعیت را روشن نکرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در این شرایط سرپرست شهرداری به کار خود ادامه خواهند داد و مشکلی از بابت اداره شهر احساس نخواهد کرد تا این فرآیند طی شود و ان شاالله ما بتوانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم و اخبار بهتری را ارایه کنیم. طبق قانون بعد از 10 روز اگر حکم امضا نشد و شورا بر انتخاب شهردار منتخب پافشاری کرد، مسیر دیگری پیش بینی شده است ولی برای این مقطع زمانی اعلام نشده است و امکان دارد در این چند روز حکم امضا شود. ما در چند روز آینده بعد از مکاتبه یا مذاکره با وزارت کشور می توانیم به یک جمع بندی بهتری دست پیدا کنیم.

وی همچنین در واکنش به اظهار نظر برخی از اعضای شورای شهر درباره حکم شهرداری پیروز حناچی، تصریح کرد: خبر صحیح چیزی است که من می‌گویم و غیر این درست نیست و رسانه ها اخبار را از طریق سخنگو و رییس شورای شهر دنبال کنند.

اعطا در پایان و در پاسخ به این پرسش که قانون چه تعریفی برای شرایط کنونی دارد، خاطرنشان کرد: در قانون مشخصا مطرح شده است که ابتدا 10 روز زمان تعیین شده و در این زمان وزیر یا استانداران حکم را صادر خواهد کرد یا با ذکر مستندات شهردار منتخب رد می‌شود. اما اگر حکم صادر نشد و شورا همچنان پافشاری داشت، قید نشده که مساله به مرجع خاصی ارجاع پیدا کند. ما به هرحال با مذاکره و گفت و گو به دنبال مساله هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید