قدرت نظامی آمریکا رو به افول است؟

کدخبر: ۲۵۳۱۱۰
رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا گفت: آمریکایی ها می پندارند آمریکا برتری نظامی دارد اما امروز ایالات متحده با بحران روز افزون در دفاع ملی مواجه است.
قدرت نظامی آمریکا رو به افول است؟

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا می گوید بازیگران دولتی و غیر دولتی جدیدی در برابر ایالات متحده شکل گرفته اند اما قدرت نظامی این کشور در مواجهه با آنچه که او مشکل خواند رو به کاهش است.

 اریک ادلمن روز سه شنبه با حضور در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا درباره اقدامات انجام شده در این کمیسیون توضیح داد.

این دیپلمات آمریکایی که بیانیه مشترک با دریادار گری روفید را قرائت می کرد، چشم انداز استراتژیک آمریکا را در مقایسه با گروه های جهادی خشونت گرا، مشکل آفرینان تهاجمی منطقه ای و مشکلات با رژیم های اقتدارگرای بلند پرواز، بد شگون تر دانست.

ادلمن ادامه داد: مزایای نظامی سنتی آمریکا به دلیل استراتژی ها و افزایش توانایی های رقبا و خودپسندی ما به سرعت در حال فرسایش است. ایالات متحده باید توانایی های قدرت سخت خود را که از سیاست خارجی و زیست محیطی جهانی آن پشتیبانی می کند، بازیابد.

وی تاکید کرد: انجام این کار مستلزم هماهنگی سطح بالا، فوری و شتابان منابع مربوطه است تا کشور به سرعت به روز شود. این ها نتیجه گیری کمیسیون استراتژی دفاع ملی ایالات متحده است، یک نهاد فراحزبی که از کنگره در آن عضویت دارند و ما آن را هماهنگ کردیم.

هماهنگ کننده کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا اضافه کرد: گزارش ما روشن می سازد که کشور در حال از دست دادن توانایی خود برای دفاع از منافع حیاتی و حفظ محیط جهانی است که در آن آمریکا و کشورهای همفکر می توانند رشد کنند.

ادلمن با تاکید بر اینکه امروز توانایی بازدارندگی و دفاعی آمریکا با خطر مواجه است، مدعی «جاه طلبی های چین و روسیه برای هژمونی منطقه ای و نفوذ جهانی به واسطه ایجاد نیروهای متعهد نظامی با هدف خنثی سازی نقاط قوت ایالات متحده» شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید