توسعه کلانتری‌های سیار در کشور

کدخبر: ۲۵۳۳۵۱
اقتصادنیوز : رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب، ایجاد کلانتری‌های سیار در نقاط مختلف کشور توسعه خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، سردار محمد شرفی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به اردبیل با اشاره به اینکه پلیس از بدنه مردم بوده و خدمتگزاری در این مسیر را یک افتخار می‌داند؛ ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب ایجاد کلانتری‌های سیار در محلات و مناطق دوردست در دستور کار قرار گرفته تا علاوه بر خدمت‌رسانی سریع و در موعد مقرر از اتلاف وقت مراجعه‌کنندگان در طی مسافت‌های زیاد نیز جلوگیری به عمل آید.

 وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون نفر به کلانتری‌های کشور مراجعه کردند و در این راستا می‌توان با برون‌سپاری فعالیت‌ها شاهد کاهش مراجعه‌کنندگان بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای پلیس در تمامی شرایط، افزود: مردم نسبت به خدمات و انجام وظایف دستگاه‌های مختلف سوالات و نقدهایی دارند و برای انجام صحیح وظایف محوله نیازمند توجه مضاعف در برگزاری و اجرای پررنگ برنامه‌های آموزشی پرسنل و برنامه‌های مرتبط با تعالی رفتار و استانداردسازی فعالیت‌ها خواهیم داشت.

شرفی اضافه کرد: میزان رضایتمندی رفتار در کلانتری‌ها تا ۸۵ درصد نیز افزایش پیدا کرده و باید تلاش شود تا رضایت صد درصدی مردم یا نزدیک به آن را در مراجعات به کلانتری و پاسگاه‌های پلیس شاهد شویم.

وی ادامه داد: طبق زمانبندی اعلام شده تمامی کلانتری‌ها باید از متخصصان مشاور یا مددکار دارای تحصیلات مرتبط با علوم روانشناسی، جامعه‌شناختی و حقوق برخوردار باشند تا بتوان بخشی از مشکلات و شکایات را با روش‌های اقناعی یا حل اختلاف برطرف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید