وکیل کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه:

دلیل بازداشت فعال کارگری هفت تپه نامعلوم است

کدخبر: ۲۵۳۴۴۴
فرزانه زیلابی وکیل کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: هنوز دلیل بازداشت علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگردان این کارخانه مشخص نیست.
دلیل بازداشت فعال کارگری هفت تپه نامعلوم است

به گزارش اقتصادنیوز، زیلابی در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: امروز عده ای بدون اینکه حکمی داشته باشند به منزل نجاتی رفته و ضمن دستگیری موکلم، فرزند و مهمان او را نیز بازداشت کردند.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد مراجعه کننده به منزل نجاتی، حکمی مبنی بر جلب او را ارائه نکردند، طبیعتا موکل من مقاومت کرده و با افرادی که هیچگونه حکمی نداشته اند، درگیر شده است.
زیلابی با اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت نجاتی گفت: فرزند موکلم و همچنین مهمان او، ساعاتی پس از بازداشت با قرار کفالت آزاد شدند.
وکیل نجاتی تصریح کرد: مشخص نیست که این شخص به خاطر اجرای محکومیت قبلی چهار ماه حبس بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام بازداشت شده یا علت بازداشت وی موضوع دیگری است.
زیلابی همچنین درباره بازداشت اسماعیل بخشی یکی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه افزود: به واسطه دسترسی نداشتن به موکلم، انتقال او به بیمارستان و اینکه مورد شکنجه قرار گرفته یا خیر را تایید یا تکذیب نمی کنم.
وی درباره انتقال بخشی به بیمارستان و اینکه گفته می شود علت این انتقال مضروب شدن در اثر شکنجه بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه طی روزهای گذشته هیچگونه دسترسی به موکلم نداشته‌ام، نمی توانم انتقال یا عدم انتقال موکلم به بیمارستان و اینکه این انتقال بر اثر مضروب شدن به خاطر شکجه بوده است یا خیر، تایید و تکذیب کنم.
پیش از این استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایرنا، خبر شکنجه بخشی را تکذیب کرده و گفته بود وی در سلامت کامل است.
این وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده قضایی بخشی اظهار داشت: پرونده در جریان تحقیقات بوده و هنوز تحقیقات مقدماتی پایان نیافته است. عناوین اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی به بخشی تفهیم شده و دادیار پرونده نیز قرار عدم دسترسی به پرونده را صادر کرده است.
به گفته زیلابی پرونده کارگران نیشکر هفت تپه 20 متهم دارد که پرونده 15 نفر از متهمان در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش به اتهام اخلال در نظم عمومی در دست رسیدگی است.
این وکیل دادگستری افزود: پرونده 5 نفر از متهمان که اتهام دو نفر از آنها اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بوده در شعبه اول دادیاری داسرای عمومی و انقلاب شوش در حال رسیدگی است.
به گفته وی تمامی متهمان به غیر از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان (فعال مدنی) با قرار کفالت خارج از زندان بسر می برند.
زیلابی در پایان گفت: به پرونده 15 نفر از متهمان دسترسی داشته و پرونده تشکیل شده را مطالعه کرده ام.
اجتمام.ع.ی*1953*9122

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید