اعترافات جدید مایکل کوهن دروغ‌های پسر ترامپ را برملا کرد

کدخبر: ۲۵۳۴۷۲
اقتصادنیوز: پس از آن که مایکل کوهن وکیل سابق دونالد ترامپ به طرزی غیر منتظره به دروغ گفتن به نمایندگان کنگره در ارتباط با تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات 2016 اقرار کرد، رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که این رخداد باعث بر ملا شدن دروغگویی دونالد جونیور، پسر بزرگ ترامپ در جریان این تحقیقات نیز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از دیلی میل، مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا  پذیرفت که در جریان تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، به نمایندگان کنگره دروغ گفته است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، کوهن اتهامش را پذیرفته و گفته است در زمینه پروژه ساخت و ساز شرکت دونالد ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده بود. کوهن روز پنجشنبه بدون اعلام قبلی در دادگاهی در نیویورک حاضر شد.

به دنبال این اعتراف مایکل کوهن، اکنون دونالد جونیور، پسر بزرگ رئیس جمهور آمریکا با اتهام تناقض‌گویی در شهادت‌هایی که در کنگره آمریکا در ارتباط با این تحقیقات مطرح کرد، روبرو است.

دونالد جونیور در سپتامبر 2017 شهادت داده بود که به شکلی "حاشیه‌ای" از طرح‌ها درباره ساخت ساز برج ترامپ در شهر مسکو آگاه شده اما در این طرح ها دخیل نبوده است.

با این حال کوهن در اعترافاتش گفته که او مستقیما درباره این برنامه‌ها با اعضای خانواده دونالد ترامپ از جمله دونالد جونیور مشورت کرده است.

این تازه‌ترین تحول در جریان تحقیقات درباره همدستی احتمالی ستاد انتخابات دونالد ترامپ با روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.

مایکل کوهن سال گذشته پشت درهای بسته به سوالات کنگره پاسخ داد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی او در شهادتش در کنگره، ارتباطاتش با مقام‌های روس در زمینه پروژه ساختمانی را کمرنگ جلوه داده بود. آن مذاکرات و طرح‌ها در نهایت عملی نشدند.

گزارش شده که کوهن پذیرفته است که برای کمرنگ کردن ارتباطاتش مطالب کذبی بیان کرده بود.

او هنگام خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران چیزی نگفت، اما وکیلش گفت: کوهن با دادستانی همکاری کرده است و به همکاری خود ادامه می‌دهد.

مایکل کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی دونالد ترامپ بود و پس از رسیدنش به ریاست جمهوری از او به شدت حمایت می‌کرد، تا جایی که گفته بود حاضر است خود را برای  ترامپ سپر گلوله کند اما کمی پس از آن که ماموران به خانه و دفتر کارش یورش بردند و اسنادی را ضبط کردند، اعلام کرد با تحقیقات درباره همدستی ادعایی با روسیه همکاری می‌کند.

او سه ماه پیش هشت اتهام مالی را پذیرفت و از جمله گفت که به زنان مدعی ارتباط جنسی با دونالد ترامپ حق‌السکوت پرداخته بود. چنین پرداخت‌هایی می‌توانند نقض قوانین انتخابات محسوب شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید