اشرف بروجردی: برخی تبعیض‌ها میان زن و مرد با آیات و روایات اسلامی منطبق نیست

کدخبر: ۲۵۳۵۵۰
اقتصادنیوز؛ اشرف بروجردی، فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه برخی تبعیض‌ها میان زن و مرد با آیات و روایات اسلامی منطبق نیست، گفت: در برابر برخی از تبعیض‌ها پاسخی برای دنیای امروز و کسانی که می خواهند به اسلام رو بیاورند نداریم.
اشرف بروجردی: برخی تبعیض‌ها میان زن و مرد با آیات و روایات اسلامی منطبق نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ اشرف بروجردی طی سخنانی در نشست چالش‌های حقوق زنان در فقه با بیان اینکه برخی از تبعیض‌ها با آیات و روایت قابل انطباق نیست، اظهار کرد: شاید بشود گفت فرهنگ عمومی جامعه در برداشت‌های فقهی در ادوار تاریخ دخیل بوده است و در برابر برخی از تبعیض‌ها پاسخی برای دنیای امروز و کسانی که می خواهند به اسلام رو بیاورند نداریم.

وی افزود: در مجامع بین المللی شبهه‌هایی به ما وارد می‌شود که زاده‌ی فرهنگ آن زمان است وگرنه اسلام نه با ظلم سازگار است و نه با ضایع کردن حق.

بروجردی با تاکید بر اینکه انتظار داریم کسانی که در این زمینه دغدغه دارند و نگران پاسخگویی به نسل آینده اند به این موضوعات بپردازند، گفت: با دستور العمل صادر کردن راه به جایی نمی بریم. ما دستور العمل صادر می‌کنیم و نسل امروز راه خودش را می‌رود. برای تطبیق این دو باید دستور العملهایی که امکان تامین حقوق زنان را دارند بیان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید