رئیس‌جمهور سابق تونس؛

تلاش بن‌سلمان برای دخالت در انتخابات آینده تونس

کدخبر: ۲۵۳۵۵۳
اقتصادنیوز؛ منصف المرزوقی، رئیس‌جمهور سابق تونس با اشاره به اینکه پول‌های سعودی و اماراتی خطری برای تونس است، درباره هر گونه بازی در انتخابات آتی این کشور هشدار داد.
تلاش بن‌سلمان برای دخالت در انتخابات آینده تونس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس درباره هر گونه بازی با انتخابات آتی در این کشور و تلاش برای تبدیل تونس به لبنانی دیگر هشدار داد و گفت که پول‌های سعودی و اماراتی خطری برای تونس است.

المرزوقی که در برنامه «بلا حدود» شبکه الجزیره سخن می‌گفت، در خصوص موضع تونسی‌ها درباره سفر «بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به تونس تصریح کرد که به ملت تونس به خاطر مواضع خود تبریک می‌گویم چرا که نشان داد تسلیم دستورات و مشوق‌های مالی نمی‌شود و من به این ملت افتخار می‌کنم و همچنین به سندیکای روزنامه‌نگاران به خاطر مواضع درخشان خود تبریک می‌گویم.

المرزوقی با اشاره به اینکه اگر رئیس‌جمهور بود از بن سلمان استقبال نمی‌کرد، افزود: «وقتی رئیس‌جمهور بودم از اسماعیل هنیه، خالد مشعل و دیگر رهبران حماس استقبال کردم.»

رئیس‌جمهور سابق تونس درباره تلاش «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور برای کمک گرفتن از ائتلاف سعودی-اماراتی هشدار دارد و تصریح کرد که سفر بن سلمان به تونس در همین راستا صورت گرفته است و با توجه به انتخابات ۲۰۱۹، خطر حقیقی تونس را تهدید می‌کند و ممکن است این کشور استقلال خود را از دست بدهد اما هرگز اجازه نمی‌دهیم تونس به لبنانی دیگر تبدیل شود و هرگز اجازه دخالت امارات در انتخابات آینده را نخواهیم داد.

وی در ادامه از السبسی خواست تا به سیاست اتهام‌زنی به جنبش النهضه و «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس پایان دهند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، «سلیم الریاحی» دبیرکل حزب نداء تونس وابسته به السبسی، گروهی از وکلا را برای ارائه شکوائیه علیه نخست‌وزیر و مدیر سابق دفتر ریاست‌جمهوری به اتهام تلاش برای کودتا علیه حکومت، مأمور کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید