ترامپ دلیل لغو دیدارش با پوتین را اعلام کرد/ برای ملاقات با بازخواهم گشت

کدخبر: ۲۵۳۶۲۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که روابط خوبی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت روابط خوبی را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد و در یک زمان مناسب با او دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این دونالد ترامپ دیداری که قرار بود با رهبر روسیه در حاشیه اجلاس جی 20 در آرژانتین برگزار شود را به دلیل اتفاقات تنگه کرچ لغو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با "صدای آمریکا" در حاشیه اجلاس جی 20 گفت: واقعیت این است که پس از اتفاقاتی که در تنگه کرچ با کشتی ها و ملوانان اوکراینی رخ داد، این زمان، زمان مناسبی برای ملاقات با رئیس جمهور روسیه نیود و اما من برای ملاقات با بازخواهم گشت.

وی افزود: من فکر می کنم که ما روابط بسیار خوبی با یکدیگر داریم و همچنین روابط بسیار خوبی با روسیه، چین و سایرین خواهیم داشت. از اینرو من در یک زمان مناسب برای دیدار با او بازخواهم گشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره حوادث تنگه کرچ گفت: این حادثه به دلیل نقض مرزهای روسیه از سوی کشتی های اوکراینی بوده است. دو افسر امنیتی اوکراین در بین خدمه کشتی حضور داشتند که این عملیات ویژه را رهبری می کردند.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای مرزبانی روسیه تنها به وظایف خود به منظور حفاظت از مرزهای این کشور عمل کردند. به گفته وی تحرکات اوکراین در دریای سیاه مرتبط با آراء پایین رئیس جمهور اوکراین در آستانه انتخابات در این کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید