شفر به رکورد منصوریان رسید

کدخبر: ۲۵۳۷۸۶
​اقتصاد نیوز:مربی آلمانی آبی پوشان تهران با حضور در دیدار برابر صنعت نفت آبادان، به رکورد علیرضا منصوریان سرمربی سابق این تیم رسید.
شفر به رکورد منصوریان رسید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، وینفرد شفر که از هفته نهم رقابت های لیگ برتر در فصل گذشته هدایت آبی پوشان تهرانی را بر عهده گرفت، تا کنون در 51 بازی رسمی در تمامی رقابتها روی نیمکت استقلال حضور داشته و از نظر تعداد بازی با رکورد سرمربی پیشین این تیم مساوی شده است. علیرضا منصوریان هم در استقلال 51 بازی رسمی در تمامی رقابتها هدایت این تیم را بر عهده داشت؛ البته مقایسه آمار و نتایج این دو مربی نشان می دهد که مرد باتجربه آلمانی عملکرد به مراتب بهتری نسبت به مربی جوان استقلال داشته است. 

منصوریان و 51 بازی در استقلال

علیرضا منصوریان در سه میدان مختلف هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت؛ او 37 بازی در لیگ برتر مربیگری کرد، 9 بازی در لیگ قهرمانان آسیا (شامل بازی پلی آف برابر السد قطر) روی نیمکت نشست و در 5 بازی جام حذفی تیمش را روانه میدان کرد تا مجموع بازی هایش در استقلال به عنوان مربی به عدد 51 برسد. 

51 حضور وینفرد شفر آلمانی

شفر در فصل گذشته لیگ برتر، در 22 بازی هدایت استقلال را بر عهده داشت که با احتساب 13 بازی او در فصل جاری این رقابتها، تعداد بازی های لیگ برتری مرد آلمانی به عدد 35 می رسد. شفر به جز بازی دور اول جام حذفی در سال گذشته که هنوز جانشین منصوریان نشده بود، در 4 بازی بعدی و همچنین دو بازی جام حذفی در این فصل سکان هدایت آبی پوشان را عهده دار بود. او علاوه بر این 41 بازی در رقابت های داخلی، در 10 بازی لیگ قهرمانان آسیا هم روی نیمکت آبی های پایتخت نشست تا مجموع بازی هایی که او به عنوان مربی استقلال انجام وظیفه کرده، به 51 مسابقه رسیده و با تعداد بازی های علی منصوریان برابر شود. 

نتایج و عملکرد دو مربی

منصوریان که در تمام فصل شانزدهمین دوره لیگ برتر 5 شکست را متحمل شده بود، در فصل بعد در 7 بازی که مربی استقلال بود، در 4 بازی تیمش بازنده میدان بود. همچنین، او در یک بازی جام حذفی برابر نفت تهران با هدایت علی دایی مغلوب شد. علاوه بر این 10 شکست در بازی های داخلی، شاگردان علیرضا منصوریان در یک بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم مغلوب شدند تا تعداد باخت های او در دوران حضورش در استقلال به 12 بازی برسد. 

تیم منصوریان 15 بار به نتیجه مساوی دست یافت که 11 تساوی در رقابت های لیگ برتر رقم خورد؛ استقلال منصوریان در 24 بازی باقیمانده موفق شد با پیروزی میدان را ترک کند. حاصل کار تیم او در این 51 بازی، 63 گل زده در مقابل 49 گل خورده بود. 

وینفرد شفر اما در تمامی زمینه ها عملکرد بهتری نسبت به همتای ایرانی خود داشته است؛ شفر 3 پیروزی و 3 تساوی بیشتر از منصوریان به دست آورد، و همچنین تعداد باخت های منصوریان دو برابر شکست های وینفرد شفر بود. شاگردان شفر از نظر عملکرد هجومی و دفاعی بسیار بهتر از استقلال منصوریان بوده و آمار بهتری به ثبت رساندند. استقلال شفر 78 بار دروازه حریفانش را در تمامی رقابتها باز کردند، و در مقابل، 31 گل خورده داشتند.

عملکرد کلی دو مربی

استقلال با علیرضا منصوریان در دو فصل شانزدهم و هفدهم لیگ برتر، شروع خوبی نداشت؛ با این تفاوت که شروع بسیار ضعیف آبی پوشان با هدایت منصوریان در لیگ هفدهم دیگر فرصت ادامه کار را به او نداد تا شفر جای او را بگیرد. نتایج منصوریان در 7 هفته ابتدایی لیگ هفدهم بسیار دور از انتظار و ضعیف بودند، به طوری که بدترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر به نام این مربی ثبت شد و این تیم برای اولین بار قعرنشین جدول رده بندی شد. مربی جدید ذوب آهن اصفهان در جام حذفی هم نتوانست نتایج خوبی همراه با استقلال کسب کند و با شکست مقابل نفت تهران از دور رقابتها کنار رفت. در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم استقلال منصوریان پس از راهیابی به مرحله حذفی، در برابر العین بسیار ضعیف عمل کرد و سنگین ترین شکست آبی پوشان در تمامی رقابتها در 40 سال گذشته برابر این حریف اماراتی رقم خورد. 

منصوریان در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم با تکیه بر جوانان تیمش توانست به نتایج بسیار خوبی دست یافته که از جمله می توان به پیروزی در دربی و پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برابر السد اشاره کرد. او در پایان لیگ برتر شانزدهم توانست با پیشی گرفتن از تراکتورسازی امیر قلعه نویی، به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دست یابد. 

وینفرد شفر که استقلال را در شرایط بسیار بدی تحویل گرفت، عملکرد بسیار قابل قبولی در این تیم داشت. عملکرد خط دفاعی تیم شفر که حسین حسینی با انگیزه را به عنوان سنگربان شماره یک به میدان می فرستاد، آنقدر درخشان بود که سرانجام حسینی توانست رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ رقابت های باشگاهی ایران را بهبود بخشیده و از این نظر تاریخ ساز شود. مهمترین موفقیت شفر در استقلال، کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی سال گذشته می باشد که این مهم با برتری برابر خونه به خونه بابل در دیدار پایانی به دست آمد. شفر در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج بسیار خوبی کسب کرد و به عنوان صدرنشین گروه مرگ به مرحله بعدی راه یافت. مسئولان استقلال در جذب جایگزین مناسب برای ستاره های جدا شده کاملاً ناموفق بودند تا استقلال شفر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به کار خود پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید