پوتین با مرکل و اردوغان دیدار کرد؛ سوریه محور مذاکرات

کدخبر: ۲۵۳۸۰۳
اقتصادنیوز؛ در حاشیه نشست گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین، ولادیمر پوتین با رجب طیب اردوغان و آنگلا مرکل دیدار و گفت‌وگو کرد.
پوتین با مرکل و اردوغان دیدار کرد؛ سوریه محور مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان مذاکراتی که امروز (شنبه) در حاشیه نشست رهبران "G20" در آرژانتین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشت، گفت: دوست دارم به نشست سران درمورد ادلب که اخیراً در استانبول برگزار شد و در آن چهار تن از کشورهای ذی ربط یعنی روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان شرکت داشتند، اشاره کنم.

وی ادامه داد: طی این نشست، درمورد گام‌هایی که باید در این خصوص اتخاذ شود، گفتگو کردیم و من بر این باورم که ثمره بخش است که نشست سران جدیدی درخصوص این موضوع برگزار شود.

سوریه و اوکراین محور مذاکرات پوتین و مرکل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سخنگوی دولت آلمان امروز (شنبه) اعلام کرد، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و درباره اوضاع سوریه و تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف در تنگه کرچ گفت‌وگو کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی دولت آلمان با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که این دیدار در حاشیه اجلاس گروه 20 در آرژانتین برگزار شدها ست.

طبق گفته وی، «صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور روسیه امروز یک صبحانه کاری در بوینس‌آیرس داشتند که محور این دیدار بررسی اوضاع سوریه و همچنین شرایطی بود که میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ و دریای آزُف بوجود آمده است».

سخنگوی دولت آلمان همچنین تصویری از لحظات ابتدایی این دیدار در بوینس‌آیرس منتشر کرده است.

پوتین و مرکل

اجلاس سران 20 اقتصاد برتر دنیا از روز جمعه در بوینس‌آیرس آرژانتین آغاز به کار کرده است. این اجلاس امسال در دو روز برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید