ساعتی که میزان گلوکز خون را اندازه می گیرد

کدخبر: ۲۵۴۰۲۹
​اقتصاد نیوز:شرکت "PKvitality" در فرانسه اعلام کرده است که به توسعه اولین ساعت هوشمند جهان که قادر به اندازه‌گیری گلوکز است، یک قدم نزدیک شده است.
ساعتی که میزان گلوکز خون را اندازه می گیرد

به گزارش اقتصاد نیوز  و به نقل از انگجت، انتظار می‌رود نام این ساعت هوشمند" K’Watch Glucose " باشد و از ویژگی‌های فناوری "SkinTaste" برای اندازه‌گیری نمونه گلوکز از پوست استفاده کند. همچنین ساعت مذکور مجهز به حسگر زیستی"K'apsul" برای اندازه گیری میزان دقیق گلوکز  است. حسگر زیستی"K'apsul" هر چند وقت یک بار باید تعویض شود.

انتظار می‌رود که این ساعت بتواند سطوح گلوکز را به طور دقیق تشخیص و نمایش دهد و هنگامیکه سطح گلوکز طبیعی نباشد، هشدار این ساعت به کاربر خبر می‌دهد. این ساعت را همچنین می‌توان به یک گوشی هوشمند نیز متصل کرد.

"رمی لروی"(Remy Leroy) مدیر بخش دیابت شناسی بیمارستان La Louvière Lille  گفت: دی.ان.ای مرکزی بیمار در هر قسمت این ساعت هوشمند با جزئیات مشخص شده است. با استفاده از این ساعت هوشمند، ما می‌توانیم آزمایش چهره به چهره را نیز برای تشخیص بیماری دیابت نوع ۱ توسعه داده و انجام دهیم.

ساعت K’Watch Glucose در نمایشگاه CES سال گذشته یک فناوری پر افتخار شناخته و برنده جایزه "بهترین نوآوری" شد.

در گذشته گلوکومترهای فراوانی توسعه داده شده‌اند بنابراین این ساعت می‌بایست بسیار دقیق باشد تا از دیگر فناوری‌هایی که پیشتر ساخته شده‌اند، متمایز باشد. گلوکومتر یا گلوکوز متر یک ابزار پزشکی است که برای تعیین تخمینی غلظت گلوکز در خون به کار می‌رود. این ابزار یکی از اجزای اصلی مانیتورنیگ قند در خانه برای بیماران دیابتی یا هیپوگلیسمی است. یک قطره کوچک از خون که توسط سوزن زدن به پوست با یک سوزن لنست به دست‌ آمده روی یک صفحه یک‌ بار مصرف آزمایش قرار می‌گیرد که توسط دستگاه استفاده و قند خون محاسبه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید